Stimaţi locuitori ai comunei Chetrosu!
Primăria comunei Chetrosu, raionul Anenii Noi, iniţiază, începând cu 10 august 2020,
consultarea publică a proiectului de decizie 5/1
”Cu privire la executarea bugetului comunal Chetrosu pe prima jumătate a anului 2020”
Având în vedere că bugetul local reprezintă totalitatea veniturilor, a cheltuielilor şi a surselor de finanţare destinate exercitării funcţiilor care sunt în competenţa autorităţilor administrtaţiei publice locale conform legislaţiei, pentru a asigura transparenţa în gestionarea eficientă a finanţelor publice şi în activitatea instituţiilor subordonate, cu scopul ca fiecare locuitor al comunei să cunoască cum sunt cheltuiţi banii publici şi ce venituri au fost înregistrate în bugetul local în perioada primului semestru al anului 2020, Vă propunem spre studiere proiectul de decizie 5/1 ”Cu privire la executarea bugetului comunal Chetrosu pe prima jumătate a anului 2020”:
Recomandările pot fi expediate până la data de 24 august 2020, inclusiv, pe adresa electronică: consiliulcomunal.chetrosu@gmail.com sau la sediul Primăriei, pe adresa: rl Anenii Noi, s.Chetrosu, str.M.Frunze nr.18.
Pentru detalii apelaţi la numerele de telefon 026532141, 026532137, 026532246 .
Proiect de decizie 5/1 a.2020
Cu privire la executarea bugetului
comunal Chetrosu pe prima jumătate a anului 2020
Analizând informaţia privind executarea bugetului comunal pe prima jumătate a anului 2020 şi constatând că în perioada de raport activitatea economico-financiară a autorităţii executive a fost îndreptată la executarea atribuţiilor funcţionale, realizarea obiectivelor şi sarcinilor care rezultă din hotărârile şi directivele autorităţilor centrale, raionale, precum şi a Deciziei nr.3/2 din 20.12.2019 Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu pentru anul 2020 în a doua lectură, în temeiul prevederilor art. 29 al Legii nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, conform Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, Legii nr.239 din 13.11.2008 privind transparenţa în procesul decizional, conform pct.17 din Regulile interne de organizare a transparenţei în procesul de elaborare şi adoptare a deciziilor de Consiliul şi Primăria com.Chetrosu, Anenii Noi, art.14 alin.(2) lit.n) al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
- Se ia act de Raportul privind executarea bugetului comunal Chetrosu pe prima jumătate a anului 2020.
2.Se aprobă Raportul privind executarea bugetului comunal Chetrosu pe prima jumătate a anului 2020 la capitolul “Venituri” în sumă de 4209,1 mii lei (anexa nr.1).
3.Se aprobă Raportul privind executarea bugetului comunal Chetrosu pe prima jumătate a anului 2020 la capitolul “Cheltueli” în sumă de 3267.7 mii lei ( anexa nr.2,3).
- Contabilitatea primăriei, în persoana dnei Larisa BRAILEAN, contabil-şef va asigura:
-neadmiterea mobilizării mijloacelor financiare în datorii debitoare şi creditoare;
-realizarea măsurilor concrete întru optimizarea cheltuielilor bugetare şi valorificarea mijloacelor alocate în limita alocaţiilor prevăzute.
- Dl Leonid ZALEVSCHI, primarul com.Chetrosu, va asigura întreprinderea măsurilor eficiente şi adecvate situaţiei reale create în teritoriu întru colectarea deplină a veniturilor proprii aprobate în bugetul local pentru anul 2020.
6.Controlul asupra îndeplinirii prezentei decizii se pune în seama dlui …, consilier.
Anexa nr.1
la Proiect de decizie 5/1 a.2020
Analiza
Încăsării veniturilor în bugetul local a primăriei Chetrosu
la situaţia 30.06.2020 (mii lei)
Clasif.
Buget. |
Denumirea Venitului | Planul anual
aprobat |
Planul
Precizat la 30.06.2020 |
Execut.
la 30.06.20 |
Devieri | In % | Executarea
anului precedent |
||
+,- la
plan. prec. |
|||||||||
Venituri -total | 8244.2 | 8555.1 | 4209.1 | -4346.0 | 49.2 | 5200.2 | |||
Venituri proprii | 2692,2 | 2692,2 | 1546,6 | -1145,6 | 57,4 | 1037,3 | |||
111110 | Impozit pe venit din salariu | 1700.0 | 1700.0 | 938.7 | -761.3 | 55.2 | 559.6 | ||
111121 | Alte impozit pe venit | 50,0 | 50,0 | 91.1 | 41.1 | 182.1 | 29.3 | ||
111124 | Impozit pe venit pers.fizice ce desf.activ.domeniu comerţului | 9.0 | 9.0 | 8.9 | -0.1 | 99.5 | 5.7 | ||
111130 | Impozit .pe venit aferent oper. de predare în posesie a proprietăţii imobiliare | 2.0 | 2.0 | 2.1 | 0.1 | 107.2 | 1.0 | ||
113161 | Impozit funciar al pers.juridice şi fizice | 44.0 | 44.0 | 1.2 | -42.7 | ||||
113171 | Impozit funciar de la persoane fizice | 39.6 | 39.6 | 27.6 | -12.0 | 69.7 | |||
113210 | Impozit pe bunurile imobiliare ale pers.juridice | 4.0 | 4.0 | 1.4 | -2.6 | 35.9 | 0.5 | ||
113220 | Impozit pe bunurile imobiliare pers.fizice | 22.0 | 22.0 | 12.5 | -9.6 | 56.6 | 18.6 | ||
113230 | Impozit pe bunurile imobiliare achitate de pers. juridice | 50.0 | 50.0 | 19.4 | -30.6 | 38.7 | 17.6 | ||
113240 | Impozit imob. din valoarea estimată de piaţă | 48.0 | 48.0 | 41.7 | -6.3 | 86.8 | 34.0 | ||
113313 | Impozitul privat | 6.10 | |||||||
114411 | Taxa de piaţă | 12.4 | 12.4 | 3.8 | -8.7 | 30.3 | 6.2 | ||
114412 | Taxa pentru amenajarea teritoriului | 48.0 | 48.0 | 23.2 | -24.7 | 48.5 | 20.6 | ||
114414 | Taxa de plasare (amplasare) a publicităţii (reclamei) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.2 | ||
114415 | Taxa pentru dispozitive publicitare | 2.0 | 2.0 | 1.7 | -0.3 | 82.7 | 1.7 | ||
114418 | Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii | 317.0 | 317.0 | 184.4 | -132.6 | 58.2 | 152.6 | ||
114421 | Taxa pentru cazare | 1.2 | 1.2 | 0.8 | -0.4 | 66.7 | 0.4 | ||
114522 | Plata pentru patenta de întreprinzător | 12.0 | 12.0 | 5.6 | -6.5 | 46.0 | 9.6 | ||
141522 | Arenda terenurilor cu destinaţie agricolă încasată în bugetul local de nivelul I | 10.0 | 10.0 | 24.9 | 14.8 | 200 | 5.1 | ||
141533 | Arenda terenurilor cu altă destinaţie decît cea agricolă încasată în bugetul local de nivelul I | 20.0 | 20.0 | 69.1 | 49.1 | 200 | |||
142211 | Taxa de organizare a licitaţiilor şi loteriilor pe teritoriul UAT | 0.1 | 0,1 | ||||||
142215 | Plata pentru certificate de urbanism şi autorizaţiile de construire sau desfiinţare în bugetul local de nivelul I | 4.0 | 4.0 | 2.0 | -2.0 | 48.8 | 2.1 | ||
142310 | Incasări de la prestarea serviciilor cu plată | 281.0 | 281.0 | 65.2 | -215.8 | 23.2 | 131.6 | ||
142320 | Plata pentru locaţiunea patrimoniului public | 4.0 | 4.0 | -4.0 | 3.9 | ||||
143130 | Amenzi şi sancţiuni contravenţionale | 2.0 | 2.0 | -2.0 | |||||
145142 | Alte venituri încasate în bugetele locale de nivelul I | 10.0 | 10.0 | 21.3 | 11.3 | 200 | 2.6 | ||
Total transferuri primite din cadrul bugetului naţional | 5552,0 | 5862,9 | 2662,5 | -3200,4 | 45,4 | 4162,9 | |||
191211 | Transferuri curente cu dest. specială de nivelul I pentru învăţământul preşcolar | 4145,6 | 4145,6 | 2052,0 | -2093,0 | 49.5 | 1911,0 | ||
191216 | Transferuri curente cu dest.specială pentru infrastructura drumurilor | 455.9 | 455.9 | -455.9 | |||||
191231 | Transferuri pentru cheltuielile curente cu destinaţie generală | 950.5 | 950.5 | 570.3 | -380.2 | 60.0 | 517.7 | ||
191239 | Alte transferuri curente primite cu destinaţie generală | 160.9 | 40.2 | -120.7 | 25.0 | 108.3 | |||
191420 | Transferuri capitale primite cu dest.specială între instituţiile bug.de stat şi instit.bugetelor locale de nivel.I | 1500,0 | |||||||
193111 | Transferuri curente cu dest.specială între bugete de nivelul II şi nivelul I | 100,0 | -100,0 | ||||||
193320 | Transferuri capitale primite cu dest.specială între instituţiile bugetare ale bugetelor locale de nivelul I al unei UAT | 50,00 | -50.0 | ||||||
Contabil șef L.Brailean
Secretar E.Diacioc
Anexa nr.2
la Proiect de decizie 5/1 a.2020
Executarea bugetului comunal la partea de cheltuieli pe instituţii la data 30.06.2020 (mii lei)
Planul
anual aprobat |
Planul
anual precizat |
Executat
la 30.06.20 |
Devieri
+,- |
Executat
% |
||
Către planul
precizat |
Către planul
precizat |
|||||
Cheltuieli total | 8244.2 | 8555.1 | 4209.1 | -4346.0 | 49.2 | |
0169 | Actiuni generale | 50,0 | 50,0 | 0 | -50,0 | |
0111 | Autorităţi legislative şi executive | 1075.1 | 1112.1 | 429.0 | -683.1 | 38,5% |
0911 | Educatie timpurie Todireşti | 2412.0 | 2531.2 | 1098.6 | -1432.6 | 43.4% |
0911 | Educaţie timpurie Chetrosu | 2314.6 | 2405.9 | 1018.6 | -1387.3 | 42.3% |
0820 | Biblioteca Chetrosu | 161.4 | 161.4 | 30.1 | -131.3 | 18.7% |
0820 | Biblioteca Todireşti | 161.4 | 161.4 | 35.6 | -125.8 | 22.1% |
0820 | Cămin cultural Chetrosu | 149.6 | 149.6 | 5.0 | -144.6 | 3.3% |
0820 | Cămin culturalTodireşti | 159.8 | 406.8 | 22.6 | -384.2 | 5.5% |
0812 | Servicii de sport şi cultura fizică | 63.0 | 205.5 | 116.3 | -89.2 | 56.6% |
0813 | Activitaţi pentru tineret | 20.0 | 31.0 | -31.0 | 0% | |
1099 | Alte servicii de protecţie socială | 150.0 | 105.0 | -45.0 | 70.0% | |
0451 | Drumuri | 455.9 | 616.8 | 0 | -616.8 | 0% |
0640 | Iluminarea străzilor | 420.0 | 470.0 | 182.0 | -288.0 | 38.7% |
0620 | Dezvoltarea comunală şi amenanjare | 651.4.0 | 817.9 | 223.9 | -594.0 | 27.4% |
0630 | Aprovizianarea cu apă | 150.0 | 265.0.0 | 72.0 | -193.0 | 27.2% |
Sold la 01.01.2020 971.0 mii lei
Sold la 30.06.2020 1912.4 mii lei
Contabil șef L.Brailean
Secretar E.Diacioc
Anexa nr.3
la Proiect de decizie 5/1 a.2020
Executarea bugetului pe semestrul I anul 2020 la cheltuieli pe articole
Planul
anual aprobat |
Planul
anual precizat |
Executat
la 30.06.20 |
Devieri
+,- |
Executat
% |
||
Către planul
precizat |
Către planul
precizat |
|||||
Total | 8244.2 | 9526.1 | 3267.7 | -6258.4 | 34.3 | |
211180 | Remunerarea muncii | 3262.7 | 3262.7 | 1509.5 | -1753.2 | 46.3 |
212100 | Contribuţii de asigurări sociale | 750.5 | 750.5 | 344.9 | -406.6 | 45.9 |
212210 | Prime de asigurare medicală | 146.6 | 146.6 | 57.5 | -89.1 | 39.2 |
222110 | Energia electrică | 276.0 | 276.0 | 133.0 | -143.0 | 48.2 |
222120 | Gaze | 268.0 | 268.0 | 72.5 | -195.5 | 27.0 |
222140 | Apă şi canalizare | 26,0 | 26,0 | 10,7 | -15,3 | 41,3 |
222190 | Alte servicii comunale | 12,0 | 12,0 | -12,0 | ||
222210 | Servicii informaţionale | 31,8 | 31,8 | 11,4 | -20.4 | 35,8 |
222220 | Servicii de telecomunicaţie | 16,0 | 16,0 | 4,2 | -11.8 | 26,5 |
222300 | Servicii de locaţiune | 14,0 | 14,0 | -14,0 | ||
222400 | Servicii de transport | 14.0 | 10.2 | 1,7 | -8,5 | 16,9 |
222500 | Servicii de reparaţie curente a încăperilor | 869,9 | 494,6 | 8.0 | -486,6 | 1.6 |
222710 | Deplasari | 5.0 | 5,0 | -5.0 | ||
222970 | Servicii bancare | 20.0 | 20.0 | 7.7 | -12.3 | 38,4 |
222980 | Servicii poştale | 8.0 | 8,0 | 1,1 | -6,9 | 13,7 |
222990 | Alte cheltueli neatribuite altor aliniate | 590.4 | 557.4 | 136,6 | -420,8 | 24.5 |
272500 | Compensaţii | 24,0 | 24.0 | 24,0 | 100,0 | |
272600 | Ajutoare bănesti | 150,0 | 105,6 | -44,4 | 70,4 | |
273500 | Îndemnizaţia p/u incapacitate de muncă | 13,0 | 13,0 | 5,3 | -7,7 | 40,4 |
281120 | Cotizaţii în organizaţii din ţară | 17,0 | 4,0 | 2,0 | -2,0 | 50,0 |
281900 | Alte cheltueli curente | 68,0 | 98,0 | 0 | -98,0 | 0 |
311120 | Reparaţii capitale ale clădirilor | 424,0 | 61,0 | -363,0 | 14,4 | |
312110 | Procurarea construcţiilor speciale | 86,2 | 86,2 | 100,0 | ||
312120 | Reparaţii capitale ale construcţiilor speciale | 79,5 | -79,5 | |||
313120 | Reparaţii capitale ale instalaţiilor de transmisie | 198,0 | 72,0 | -126,0 | 36,3 | |
314110 | Procurarea maşinilor şi utilajelor | 16,5 | 16,5 | 100 | ||
316110 | Procurarea uneltelor şi sculelor, inventarului de producere şi gospodăresc | 96,0 | 96,0 | 29,7 | -66,3 | 30,9 |
318110 | Procurarea altor mijloace fixe | 40,0 | 40.0 | -40.0 | ||
331110 | Procurarea combustibilului | 10,0 | 6,0 | 1,8 | -4,2 | 30,0 |
332110 | Procurarea pieselor de schimb | 5,0 | 1,9 | -3,1 | 37,0 | |
333110 | Procurarea produselor alimentare | 842,0 | 848,2 | 163,4 | -684,7 | 19,3 |
334110 | Procurarea medicament. pentru prim ajutor | 4,0 | 4,0 | -4,0 | ||
335110 | Procurarea materialelor pentru scopuri didactice | 38,0 | 20,0 | -20,0 | ||
336110 | Procurarea materialelor de uz gospodăresc şi rechizite de birou | 170,0 | 155,0 | 55,6 | -99,4 | 35,9 |
337110 | Procurarea materialelor de construcţie | 411,3 | 1162,9 | 305,3 | -857,6 | 26,3 |
338110 | Procurarea accesoriilor de pat, îmbrăcăminte | 50,0 | 68,2 | 23,0 | -45,2 | 33,7 |
339110 | Procurarea altor materiale | 150,0 | 137,3 | 22,0 | -115.3 | 16,0 |
Contabil șef L.Brailean
Secretar E.Diacioc
Raportul
„Cu privire la executarea bugetului local pe primul semestru al anului 2020”
I.Introducere
Bugetul local pentru anul 2020 a fost aprobat la capitolul „Venituri” în sumă de 8244.2 mii lei şi la capitolul „Cheltuieli” în sumă de 8244.2 mii lei .
Indicatorii sintetici executați a bugetului local pe anul 2020 se prezintă astfel:
mii lei
Aprobat | Precizat | Executat | % față de precizat | |
Venituri | 8244.2 | 8555.1 | 4209.1 | 49.2 |
Cheltuieli | 8244.2 | 9526.1 | 3267.7 | 34.3 |
II.Compartimentul ,,Venituri”
Pe parcursul perioadei de gestiune au fost operate unele rectificări de buget în temeiul Deciziilor Consiliuui Local în urma cărora s-au efectuat precizări. Astfel, bugetul comunal la capitolul „Venituri” a fost majorat cu 310.9mii lei, planul precizat fiind în sumă de 8555,1 mii lei, inclusiv s-au majorat veniturile la următoarele capitole:.
- La „Alte transferurile curente primite cu destinatie generala între bugetul de stat şi bugetul local de nivel I” total cu 160.9 mii lei.
- La “Transferuri primite între bugetele locale cadrul UAT” cu 150,0 mii lei.
În anul 2020 în bugetul comunal au fost acumulate venituri în sumă totală de 4209.1 mii lei, ce constituie o îndeplinire a planului anual precizat la nivel de 49,2 la sută. Comparativ cu anul precedent, veniturile sunt în sub creştere cu 991,1 mii lei Executarea bugetului la capitolul „Venituri” este relatată în tabelul nr.1.
În structura veniturilor bugetului comunal 68.5 la sută sau 5862.9 mii lei o constituie suma transferurilor, 21,7 % impozitul pe venit, 2.4% impozite pe proprietate, 4,6 % la ipozite si taxe pe marfuri si servicii și 3.8 % alte venituri.
Din veniturile proprii (fără transferuri) cele mai considerabile sânt încasările la impozitele pe venitul persoanelor fizice 56,6 la sută. Defalcările în proporţie de 100,0 la sută din suma acumulată de la agenţii economici din comuna constituie total 1040,9 mii lei, fiind în crestere faţă de anul precedent cu 559,6 mii lei sau cu 67,7 la sută.
Din totalul impozitului pe venit, acumulat din comuna în sumă de 1040.9 mii lei, 90,0 la sută sau 938,7 mii lei sânt încasările de la impozitul pe venit reţinut din salariu, de la agenţi economici si instituţiile bugetare.
Impozit pe venitul PF spre plata acumulat in suma de 91,1 mii lei fiind în creştere faţă de anul precedent cu 61,8 mii lei.
Impozit pe venitul PF ce desf.activitati individuale in domeniul comert acumulat in suma de 9,0 mii lei fiind în creştere faţă de anul precedent cu 5,7 mii lei sau cu 156,6 la suta
Impozit pe venitul aferent operatiunior de predare in folosinta a imobilulu. acumulat in suma de 2,1 mii lei fiind în creştere faţă de anul precedent cu 1,0mii lei sau cu 200,0 la suta
Veniturile din impozite pe proprietate, alcătuiesc 103,7 mii lei sau 4.6 la sută din veniturile proprii şi au fost executate la nivel de 50,0la sută, în raport cu planul anual. Comparativ cu anul precedent se atestă o deminuare de 5,3 mii lei ,din ele:
1) La „impozitul funciar al persoanelor juridice şi fizice înregistrate în calitate de intreprinzător” au fost acumulate 1,2 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 2,7 la sută,cu devieri fata de planul precizat -42.8mii lei
2)La „impoztul funciar incasat de la pers.fizice” veniturile constituie 27,6 mii lei, executarea fiind realizată la nivel de 69,7 la sută sau cu 12.0 mii lei mai putin faţă de planul anual .
3)La impozitul pe bunurile imobiliare ale pers.jrid constitue 1.4mii lei,executarea fiind realizata la nivel de 60.4 la suta sau cu 2.6 mii lei mai putin fata de planul anual .
4)La impozitul pe bunurile imobiliare ale pers.fizice constitue 12.5mii lei,executarea fiind realizata la nivel de 56.6 la suta sau cu 9.5 mii lei mai putin fata de planul anual .
5)La impozitul pe bunurile imobiliare achitate pers.fizice si juridice inrejistr. in calitate de intreprinzator din valoarea estimata constitue 19.4mii lei,executarea fiind realizata la nivel de 38.7 la suta sau cu 30.6 mii lei mai putin fata de planul anual .
6)La impozitul pe bunurile imobiliare achitate de pers.fizice din valoarea estimata constitue 41,7mii lei,executarea fiind realizata la nivel de 86.8 la suta sau cu 6.3 mii lei mai putin fata de planul anual şi sunt în dcreştere cu 22.6 mii lei comparativ cu anul precedent.
Veniturile din impozite si taxe pe marfuri si servicii, alcătuiesc 219,4 mii lei sau 4.6 la sută din veniturile proprii şi au fost executate la nivel de 55,9la sută, în raport cu planul anual. Comparativ cu anul precedent se atestă o creştere de 28,1 mii lei sau 14,7 la sută, din ele
1) La „taxa de piata” au fost acumulate 3,8 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 30,3 la sută, în descreştere cu 2.5 mii lei, faţă de anul precedent.
2) La „taxa pentru amenajarea teritoriului” au fost acumulate 23,3 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 48,5 la sută, în reştere cu 2,8 mii lei, faţă de anul precedent
3) La „taxa pentru dispozitivele publicitare” au fost acumulate 1,7 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 82,7 la sută, în deminuare cu 0,3 mii lei, faţă de anul precedent
4) La „taxa pentru unitatile comerciale” au fost acumulate 184,4 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 58,2 la sută, în creştere cu 31,7 mii lei, faţă de anul precedent
5) La „taxa pentru cazare” au fost acumulate 0,8 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 66,7 la sută, în creştere cu 0,3 mii lei, faţă de anul precedent
6) La „taxa pentru patenta de intreprinzator” au fost acumulate 5,5 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 46,0 la sută, în descreştere cu 4,1 mii lei, faţă de anul precedent
7) alte venituri, alcătuiesc 182.6 mii lei sau 3.8 la sută din veniturile proprii şi au fost executate la nivel de 55,2la sută, în raport cu planul anual. Comparativ cu anul precedent se atestă o creştere de 37,2 mii lei sau 25,6 la sută, din ele:
a) La „arenda teren cu destinatie agricola incasata in BL” au fost acumulate 24,9 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 200,0 la sută, în creştere cu 19,9 mii lei, faţă de anul precedent,din contul datoriilor anilor precedenţi.
b) La „arenda teren cu alta destinatie decint cea agricola incasata in BL” au fost acumulate 69.1 mii lei, planul anual fiind realizat la nivel de 200,0 la sută, în creştere cu 69,1 mii lei, faţă de anul precedent,din contul datoriilor anilor precedenţi.
c) La „plata pentru certificate de urbanism” au fost acumulate 2.0 mii lei, planul anual fiind indeplinit la nivel de 48,8 la sută, în deminuare cu 0,2 mii lei, faţă de anul precedent
d) La „incasari de la prestarea serviciilor cu plata” sunt plata parintilor pentru alimentati de către instituţiile educatie timpurie şi au fost acumulate 65.2 mii lei, planul anual fiind indeplinit la nivel de 23,2 la sută, în descreştere cu 66,4 mii lei, faţă de anul precedent din motivul situaţiei pandemiei şi sistarea activităţii instituţiilor de educatie timpurie.
e ) La „plata pentru locatiune bunului patrimon.public” au fost acumulate 0 mii lei, planul anual fiind indeplinit la nivel de 0 la sută, în descreştere cu 3,9 mii lei, faţă de anul precedent
v ) La „amenzi si sanctiuni contraventionale incasate in BL” au fost acumulate 0 mii lei, planul anual fiind indeplinit la nivel de 0 la sută.
8 ) La „alte vnituri ” au fost acumulate 21.3 mii lei, planul anual fiind indeplinit la nivel de 200 la sută.
Transferurile primite în cadrul bugetului public naţional constituie 2662.5 mii lei, inclusiv transferurile primite de la Bugetul de Stat în sumă de 2662.5 mii lei şi transferurile curente primite de la bugetele locale de nivelul II – 0 mii lei, planul anual fiind executat corespunzător la nivel de 46,6%.
De la Bugetul Stat au fost primite următoarele transferuri:
- Transferuri cu destinaţie specială pentru învăţământul preşcolar, în sumă de 2052.0 mii lei, fiind executate la nivel de 44.6 la sută în raport cu planul anual şi cu 140.1 mii lei sau 7,3 la sută în creştere faţă de anul 2019.
- Transferurile curente cu destinaţie specială pentru infrasctructura drumurilor, planificate în sumă de 455, 9 mii lei, nu au fost executate .
- Transferuri curente primite cu destinaţie generală în sumă de 610.5 mii lei, executarea fiind realizată la nivel de 54.9%.
- Transferurile primite intre bugetele locale în cadrul unei UAT planificate în suma de 150.0 mii lei, fiind executate la nivel de 0% care urmeaza sa fie executate in sim II.
Compartimentul ,,Cheltuieli”
Partea de cheltuieli a bugetului local în anul 2020 a fost aprobată inițial în sumă de 8244.2 mii lei, pe parcursul a şase luni a fost majorată cu 1282.0 mii lei, inclusiv: 310,9mii lei din contul majorării veniturilor și 970,9 mii lei din contul alocării mijloacelor financiare din soldul disponibil. Astfel, cheltuielile bugetului local pe anul 2020 cu modificările efectuate au fost precizate în sumă de 9526,1 mii lei, fiind executate în sumă totală de 3267,7 mii lei sau la nivel de 34,3 la sută din prevederile anuale.Deci, nu au fost executate cheltuieli în sumă de 6258,4 mii lei. Comparativ cu anul 2019, cheltuielile bugetului local sunt în subcreștere cu 1429,2 mii lei,conform clasificației funcționale, dintre care cele mai esențiale:
– Învățământ
Structura cheltuielilor bugetului local conform clasificaţiei funcţionale este reflectată în tabelul nr.2 la prezentul raport. Astfel, cele mai considerabile cheltuieli se atestă la următoarele ramuri:
- „Învăţământ” – ponderea majoră în volumul total al cheltuielilor bugetare aparține nemijlocit acestei ramuri și constituie 41,7 la sută. Pentru instituțiile de învățământ pe parcursul anului gestionar s-au valorificat 2052,0 mii lei, nivelul de executare în raport cu planul anual este de 44,1 %.
La categoria„Educaţie timpurie” pe parcursul sim I anului2020 au fost acumulate venituri în sumă de 65,2 mii lei din încasările de la prestarea serviciilor cu plată (alimentaţia copiilor) .
Inclusiv:Grădinita Chetrosu
1) Cheltuielile de personal la 20,05unitati de personal au fost valorificate în sumă de 753,1mii lei, cu o realizare de 47,8 la sută faţă de planul precizat. Ponderea cheltuielilor respective în totalul cheltuielilor insttutiei date alcătuieşte 60,7%.
2) Cheltuielile pentru bunuri şi servicii au fost executate în sumă de 47,2 mii lei din 212,0 mii lei planificate sau la nivel 22,3 la sută în raport cu planul precizat. Ponderea acestor cheltuieli constituie 5,1%.
3) Prestaţiile sociale constituie 14.8 mii lei.
4) Activele nefinanciareconstituie 179,1 mii lei. Din ele s-au realizat cheltuieli la următoarele articole a clasificaţiei economice.
a) procurarea produselor alimentare – 79,3 mii lei;
b) procurarea mașinilor și utilajelor – 16,5 mii lei;
c) procurarea materialelor de construcţie – 50,2 mii lei;
d) procurarea materialelor de uz gospodăresc şi rechizite de birou – 13,3mii lei;
e)procurarea acesorilor de pat,îmbrăcăminte 13,2mii lei
f)procurarea altor materiale – 6,7mii lei
La instituţia Gradinita Todiresti . Inclusiv:
1) Cheltuielile de personal la 20,05 unitati de personal au fost valorificate în sumă de 747,9mii lei,cu realizare de 47,3 la sută faţă de planul precizat. Ponderea cheltuiel. respective în total cheltuiel. insttutiei date alcătuieşte 57,3%.
2) Cheltuielile pentru bunuri şi servicii au fost executate în sumă de 101,4 mii lei din 204,4 mii lei planificate sau la nivel 49,6la sută în raport cu planul precizat. Ponderea acestor cheltuieli constituie 6,6%.
3) Prestaţiile sociale constituie 13,6 mii lei.
4) Activele nefinanciareconstituie 195,3 mii lei. Din ele s-au realizat cheltuieli la următoarele articole a clasificaţiei economice.
a) procurarea produselor alimentare – 84,2 mii lei;
b) procurarea materialelor de construcţie – 24,3 mii lei;
c) procurarea materialelor de uz gospodăr. şi rechizit de birou – 24,2mii lei;
d)Reparatii capitale ale cladirilor – 61,0mii lei
e)procurarea altor materiale – 1,6mii lei
„Servicii în domeniul economiei”nu au fost executate cheltuielile planificate inc. Transportul rutier nu au fost valorificate cheltuielile în limita sumei transferurilor cu destinație specială pentru infrastructura drumurilor.
„Cultură, sport, tineret, culte şi odihnă” au fost executate cheltuieli în sumă de 461,4 mii lei. Ponderea acestora constituie 4,3 la sută din volumul total al cheltuielilor. La acest grup valorificarea cheltuielilor constituie 74,6 la sută în raport cu planul precizat. Inclusiv:
La instituţia biblioteca Todiresti au fost executate cheltuieli în sumă de 35,4 mii lei, executarea fiind realizată la nivel de 22,0 la sută în raport cu planul anual precizat. Inclusiv:
1) Cheltuielile de personal la 1,25 unitati de personal au fost valorificate în sumă de 34,2mii lei, cu o realizare de 44.8 la sută faţă de planul precizat. Ponderea cheltuielilor respective în totalul cheltuielilor insttutiei date alcătuieşte 67,8%.
2) Cheltuielile pentru bunuri şi servicii au fost executate în sumă de 1,2 mii lei cu o realizare la nivel 1,7la sută în raport cu planul precizat. Ponderea acestor cheltuieli constituie 2,8%.
3) Activele nefinanciare constituie 66,0 mii lei planificate. Din ele nu s-au realizat cheltuieli .
La instituţia biblioteca Chetrosu au fost executate cheltuieli în sumă de 30,1 mii lei, executarea fiind realizată la nivel de 18,8 la sută în raport cu planul anual precizat. Inclusiv:
1) Cheltuielile de personal la 1,25 unitati de personal au fost valorificate în sumă de 27,6mii lei, cu o realizare de 36,2 la sută faţă de planul precizat. Ponderea cheltuielilor respective în totalul cheltuielilor insttutiei date alcătuieşte 30,7%.
2) Cheltuielile pentru bunuri şi servicii au fost executate în sumă de 2,2 mii lei cu o realizare la nivel 1,1la sută în raport cu planul precizat. Ponderea acestor cheltuieli constituie 4,4%.
3) Activele nefinanciare constituie 66,0 mii lei planificate. Din ele nu s-au realizat cheltuieli.
La instituţia Camin Cultural Chetrosu au fost executate cheltuieli în sumă de 5,0 mii lei, executarea fiind realizată la nivel de 3,3 la sută în raport cu planul anual precizat. Inclusiv:
1) Cheltuielile de personal la 0 unitati de personal nu au fost valorificate.
2) Cheltuielile pentru bunuri şi servicii nu au fost executate
3) Activele nefinanciare constituie 5,0 mii lei. Din ele s-au realizat cheltuieli la felicitarea angajaţilor instituţiilor sucordonate primariei cu 8 Martie.
La instituţia Camin Cultural Todiresti au fost executate cheltuieli în sumă de 22,6 mii lei, executarea fiind realizată la nivel de 14,1 la sută în raport cu planul anual precizat. Inclusiv:
1) Cheltuielile de personal la 0,5 unitati de personal au fost valorificate în sumă de 17,5mii lei, cu o realizare de 11,0 la sută faţă de planul precizat. Ponderea cheltuielilor respective în totalul cheltuielilor insttutiei date alcătuieşte 53,9%.
2) Activele nefinanciare constituie 5,0 mii lei. Din ele s-au realizat cheltuieli la felicitarea angajaţilor instituţiilor sucordonate primariei cu 8 Martie
Pentru servicii de sport şi cultură fizică au fost utilizate surse financiare în sumă de 108,3ii lei,ce constituie 56,6 la sută din prevederile anuale. pentru activitățile sportive au fost executate cheltuieli:
– Servicii de transport -1,6mii lei
-Cotizatii in organiz.din ţara – 1,6 mii lei
– procurarea materialelor de constructie -105,1 mii lei
Active intrate cu titlu gratuit executate în suma de 203,0mii lei
Cheltuielile serviciilor pentru tineret nu au fost executate.
Cheltuielile pentru Dezvoltarea conunala şi amenjare au fost executate la nivel de 34,3 la sută sau în sumă totală de circa 223,9 mii lei. La acest grup sunt incluse:
1.cheltueli pentru servicii neatribuite altor cheltueli au fost executate în sumă de 105,6,1 mii lei sau la nivel de 30,0la sută din sumele precizate.
- Cheltuielile planificate pentru procurarea combustibilului au fost executate în sumă totală de 1,8 mii lei sau la nivel de 36,0 la sută în raport cu alocaţiile prevăzute în buget.
- Procurarea materialelor de constructie au fost valorificate în sumă de 25,1 mii lei, sau la nivel de 11,3% .
„Iluminarea străzilor” au fost executate cheltuieli în sumă de 182,0 mii lei. Executarea a fost realizată la nivel de 38,8%, comparativ cu planul anual.
a)cheltueli pentru energie electrică – 86,9mii lei
e)procurarea materialelor de constructie 95,1mii lei
„Aprovizionarea cu apă” au fost executate cheltuieli în sumă de 72.0 mii lei. Executarea a fost realizată la nivel de 27,2%, comparativ cu planul anual precizat,inc.
–reparatii capitale ale constructiilor speciale executate în sumă de 72,0 mii lei din contul surselor financiare din BL
„Alte servicii de protecţia socială” au fost executate cheltuieli în sumă 105,6 mii lei. Executarea a fost realizată la nivel de 70,4%, comparativ cu planul anual precizat,inc.acordarea ajutoarelor baneşti(,p/u alimentatie a copiilor din gimnazii,grădiniţa).
Cheltuielile pentru „autorităţile legislative şi executive ” au fost executate ăîn sumă de 429,0 mii lei, sau la nivel de 38,7 %, ponderea cărora constituie 10,5 ă sută din volumul total al cheltuielilor.:
1) Cheltuielile de personal la 9,5 unitati de personal au fost valorificate în sumă de 331,3mii lei, cu o realizare de 47.3 la sută faţă de planul precizat. Ponderea cheltuielilor respective în totalul cheltuielilor insttutiei date alcătuieşte 62,9%.
2) Cheltuielile pentru bunuri şi servicii au fost executate în sumă de 42,0 mii lei , sau la nivel 23,1la sută în raport cu planul precizat. Ponderea acestor cheltuieli constituie 18,2%.
3) Prestaţiile sociale constituie 1.0 mii lei,executate la nivel 33,3la sită fată de planul precizat
4) Activele nefinanciareconstituie 53,0 mii lei. Din ele s-au realizat cheltuieli la următoarele articole a clasificaţiei economice.
a) procurarea materialelor de construcţie – 5,7 mii lei;
b) procurarea materialelor de uz gospodăr. şi rechizitelor de birou – 14,3 lei;
c) procurarea altor materiale – 1,4mii lei
d) procurarea uneltelor si sculelor,inventarului de uz gospodar. 29,7mii lei
Examinând structura cheltuielilor bugetului local sub aspectul clasificaţiei economice (tabelul nr.3) se constată următoarele:
1.Cheltuielile de personal constituie 3501,3mii lei, fiind executate la nivel de 95,8 la sută în raport cu planul precizat. Ponderea acestor cheltuieli constituie 32,6 la sută din totalul cheltuielilor.
2.Pentru bunuri şi servicii au fost valorificate 1838,2 mii lei, cu o executare de 89,1 % din sumele planificate, ponderea cheltuielilor menționate constituie 17,1 la sută din totalul cheltuielilor. Cele mai esențiale cheltuieli s-au înregistrat la servicii energetice şi comunale – 347,1 mii lei, servicii informaţionale şi de telecomunicaţii – 38,6 mii lei, servicii de locaţiune – 14,0 mii lei, servicii de transport – 9,7 mii lei, servicii de reparaţii curente – 1096,5 mii lei, formarea profesională – 1,7 miilei, deplasări de serviciu – 1,2 mii lei, alte servicii – 329,4 mii lei.
3.Cheltuielile pentru prestaţii sociale alcătuiesc 238,7 mii lei, fiind executate la nivel de 97,8 la sută, inclusiv la indemnizaţii alesului local la expirarea mandatului s-au utilizat surse financiare în sumă de 98,5mii lei, compensaţiile constituie – 18,0 mii lei, ajutoare băneşti – 94,7 mii lei, prestaţiile sociale ale angajatorilor constituie 5,2 mii
4.Alte cheltuieli au fost valorificate în sumă de 59,0 mii lei, sau la nivel de 66,8 la sută în raport cu sumele planificate
5.Cheltuieli ce ţin de activele nefinanciare ale bugetului local constituie 5010,9 mii lei. Din ele:
- La mijloacele fixe sunt înregistrate cheltuieli în valoare de 3613,0 mii lei, inclusiv, la reparaţia capitală a clădirilor şi construcţiilor speciale au fost utilizate surse financiare în sumă de 3434,3 mii lei. Pentru procurarea maşinilor şi utilajelor – 90,6 mii lei, procurarea uneltelor, inventarului gospodăresc – 88,1 mii lei, cheltuieli pentru alte mijloace fixe – 26,0 mii lei ş.a.
- Pentru stocuri de materiale şi circulante au fost valorificate 1372,6 mii lei, cele mai considerabile fiind utilizate la procurarea produselor alimentare în sumă de 721,4 mii lei, materiale de uz gospodăresc şi rechizite de birou – 97,3 mii lei, materiale de construcţie – 392,2 mii lei, combustibil, carburanţi şi lubrifianţi – 2,10 mii lei, accesorii de pat, îmbrăcăminte, încălţăminte – 29,5 mii lei, alte materiale – 107,1 mii lei, procurarea materialelor pentru scopuri didactice – 20,6 mii lei, ş.a
IV . Fondul de rezervă
Pentru activitățile fondului de rezervă, inițial au fost aprobate mijloace financiare în sumă de 50,0 mii lei. În perioada gestionară fondul de rezervă nu a fost utilizată.
Contabil şef L.Brailean