Stimaţi locuitori ai comunei Chetrosu!
Primăria comunei Chetrosu, raionul Anenii Noi, iniţiază, începând cu 18 februarie 2020,
consultarea publică a proiectelor de decizie
planificate a fi adoptate în şedinţa nr.1 din anul 2020
Pentru a asigura transparenţa în gestionarea eficientă a finanţelor publice şi în activitatea instituţiilor subordonate pentru anul 2019, Vă propunem spre studiere proiectele de decizii.
Recomandările pe marginea proiectelor de decizie propuse, supuse consultării publice, pot fi expediate până la data de 04 martie 2020, pe adresa electronică: consiliulcomunal.chetrosu@gmail.com.
De asemenea, puteţi depune recomandări în scris la Primărie, pe adresa: rl Anenii Noi, s.Chetrosu, str.M.Frunze nr.18.
Pentru detalii apelaţi la numerele de telefon 026532141, 026532137,026532246 .
Proiect de decizie nr.1 Raportor: L.Brailean,contabil șef
Cu privire la executarea bugetului
comunal Chetrosu pe anul 2019
Analizând informaţia privind executarea bugetului local pe anul 2019 şi, constatând că în perioada de raport activitatea economico-financiară a autorităţii executive a fost îndreptată la executarea atribuţiilor funcţionale, realizarea obiectivelor şi sarcinilor care rezultă din hotărârile şi directivele autorităţilor centrale, raionale, precum şi a deciziei consiliului privind aprobarea bugetului local pe anul 2019, în temeiul prevederilor art. 29 al Legii nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, având în vedere avizul comisiei de specialitate, în baza Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, art.14 alin.(2) lit.n) al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
- Se ia act de raportul contabilităţii privind executarea bugetului comunal Chetrosu pe anul 2019.
2.Se aprobă executarea bugetului comunal Chetrosu pe anul 2019 la capitolul “Venituri” în sumă de 10405,6 mii lei (anexa nr.1).
3.Se aprobă executarea bugetului comunal Chetrosu pe anul 2019 la capitolul “Cheltueli” în sumă de 10748,1 mii lei ( anexa nr.2,3).
- Contabilitatea primăriei, în persoana contabilului-şef dna Larisa Brailean, va asigura:
– neadmiterea mobilizării mijloacelor financiare în datorii debitoare şi creditoare;
– realizarea măsurilor concrete întru optimizarea cheltuielilor bugetare şi valorificarea mijloacelor alocate în limita alocaţiilor prevăzute.
- Dl L.Zalevschi, primarul com.Chetrosu, va asigura întreprinderea măsurilor eficiente şi adecvate situaţiei reale create în teritoriu întru colectarea deplină a veniturilor proprii aprobate în bugetul local pentru anul 2019.
6.Controlul asupra îndeplinirii prezentei decizii se pune în seama …., consilier.
Anexa: Cu privire la executarea bugetului local pe anul 2019
Anexa nr.1
la proiect de decizie nr.1
Analiza
Încăsării veniturilor în bugetul local a primăriei Chetrosu
la situaţia 31.12.2019 (mii lei)
Clasif.
Buget. |
Denumirea Venitului | Planul anual
aprobat |
Planul
Precizat la 31.12.2019 |
Execut.
la 31.12.19 |
Devieri | In % | Executarea
anului precedent |
||
+,- la
plan. prec. |
|||||||||
Venituri -total | 6562.9 | 9930.0 | 10405,6 | 475,6 | 104,8 | 6755,0 | |||
Venituri proprii | 1807.8 | 1807,8 | 2314,7 | 506,9 | 128,0 | 2328,3 | |||
111110 | Impozit pe venit din salariu | 927,0 | 927,0 | 1264,7 | 337,7 | 136,4 | 1294,6 | ||
111121 | Alte impozit pe venit | 37,5 | 37,5 | 37,5 | -0,1 | 99,9 | 27,6 | ||
111124 | Impozit pe venit pers.fizice ce desf.activ.domeniu comertului | 3,0 | 3,0 | 7,2 | 4,2 | >200 | 1,1 | ||
113110 | Impozit func.pe teren cu destin.agric. | 20.7 | 20.7 | 111.7 | 91.0 | 200 | 48.8 | ||
113130 | Impozit funciar pe teren cu alte dest. | 1.5 | 1.5 | 1,6 | 0,1 | 107,2 | 0,9 | ||
113110 | Impozit funciar pe terenurile cu destinatie agricola | 20,7 | 20,7 | 38,2 | 17,5 | 184,0 | 111,7 | ||
113130 | Impozit funciar pe terenurile cu alta destinatie | 2,5 | 2,5 | 2,4 | -0,1 | 97,6 | -2,2 | ||
113140 | Impozit funciar de la persoane fizice | 34,0 | 34,0 | 44,7 | 10,7 | 131,6 | 32,5 | ||
113150 | Impozit funciar pe păşuni | 2.5 | 2.5 | 3,2 | 0,7 | 126.3 | 2.5 | ||
113210 | Impozit bun.imobile pers.juridice | 4,0 | 4,0 | 3,2 | -0,8 | 79,6 | 12,6 | ||
113220 | Impozit pe bun. imobile pers.fizice | 18,6 | 18,6 | 22.1 | 3,5 | 118,8 | 17.3 | ||
113230 | Impozit pe bun.imobil achitate de pers juridice | 50,0 | 50,0 | 20,1 | -23.9 | 52,1 | 40.3 | ||
113240 | Impozit imob. din valoarea estimată de piaţă | 48,0 | 48,0 | 48.3 | 0,3 | 100,5 | 44.4 | ||
113313 | Impozitul privat | 1,0 | 1,0 | -1,0 | 0,5 | ||||
114411 | Taxa de piaţă | 12 | 12.0 | 11,9 | -0,1 | 99,2 | 11,9 | ||
114412 | Taxa p-n amenajarea teritoriului | 40,0 | 40,0 | 42,1 | 2,1 | 105,4 | 56,9 | ||
114414 | Taxa de plasare a publicitatii | 0.3 | 0.3 | 0.3 | |||||
114415 | Taxa pentru dispozitive publicitare | 4,1 | 4,1 | 1,7 | -2,4 | 40,2 | 1,7 | ||
114418 | Taxa p/u obiect de comerţ | 310,0 | 310,0 | 322.0 | 12,0 | 103,9 | 316,9 | ||
114421 | Taxa pentru cazare | 3,0 | 3,0 | 0,9 | -2,1 | 29,0 | 0,8 | ||
114522 | Plata pentru patent.intreprin | 3,0 | 3,0 | 10,4 | 7,4 | >200 | 11,6 | ||
142211 | Taxa pentru dreptul organ.licitaţii/ loterii | 2.0 | 2.0 | 0 | -1,0 | 2,5 | |||
142215 | Plăţi p/u certif.de urbanism | 2,0 | 2,0 | 3,8 | 1,8 | 190 | 4,0 | ||
142249 | Mijl.incas exclud.terenului din circuit | 94,1 | 94,1 | 24,8 | |||||
142310 | Incasari de la prestarea serviciilor cu plata | 230.0 | 230.0 | 256,8 | 26.8 | 111.7 | 222.8 | ||
142320 | Plata p/u locatiunea patrim.public | 4.4 | 4.4 | 5,8 | 1,4 | 132,0 | 3,5 | ||
143130 | Amenzi si sanctiuni contrav | 2,0 | 2,0 | 1,0 | |||||
145142 | Alte venituri | 3,0 | 3,0 | 12,1 | 9,1 | >200 | 25,6 | ||
Total transferuri primite din cadrul bugetului naţional | 4755,1 | 8122.2 | 8090,9 | -31,3 | 99,6 | 4426,7 | |||
191231 | Transferuri pentru cheltuielile curente cu destinatie generală | 862.9 | 862.9 | 862.9 | – | 100 | 787.5 | ||
191211 | Transferuri curente cu dest. speciala de nivelul I p/u învăţămintul prescolar | 3256,8 | 3764,0 | 3764,0 | 100 | 3116,6 | |||
191216 | Transferuri curente cu dest.speciala pentru infrastructura drumurilor | 454,8 | 454,8 | 450,7 | -4,1 | 99,1 | 447,6 | ||
191239 | Transferuri curente cu dest.generala | 180,6 | 180,6 | 100 | |||||
191420 | Transfer.capitale primite cu dest.speciala între instituţ.buget,de stat şi instit.bugetelor locale de nivel.I | 2618.9 | 2591.9 | -27,0.0 | 99,0 | ||||
193120 | Transf.primite cu dest.speciala de la BL | 241.0 | 240,8 | -0,2 | 99,9 | ||||
Contabil șef L.Brailean
Secretar E.Diacioc
Anexa nr.2
la proiect de decizie nr.1
Executarea bugetului comunal la partea de cheltuieli pe institutii la data 31.12.2019 (mii lei)
Planul
anual aprobat |
Planul
anual precizat |
Executat
la 31.12.19 |
Devieri
+,- |
Executat
% |
||
Către planul
precizat |
Către planul
precizat |
|||||
Cheltuielile total | 6562.9 | 11218.6 | 10748,1 | -470,5 | 95,8 | |
0169 | Actiuni generale | 50,0 | 50,0 | -2,6 | -52,6 | |
0111 | Autorităţi legislative şi executive | 1034,0 | 1249,7 | 1130,9 | -118,8 | 90,5% |
0911 | Educatie timpurie Todireşti | 1830,5 | 2379,1 | 2335,0 | -44,1 | 98,1% |
0911 | Educaţie timpurie Chetrosu | 1806,4 | 2187,1 | 2125,0 | -62,1 | 97,2% |
0921 | Invatamint gimnazail | 214,0 | 203,1 | -10,9 | 94,9% | |
0820 | Biblioteca Chetrosu | 105,7 | 106,2 | 84,8 | -21,4 | 79,8% |
0820 | Biblioteca Todireşti | 116,6 | 115,6 | 114,1 | -1,5 | 98.7% |
0820 | Camin cult. Chetrosu | 121,3 | 198,2 | 147,5 | -50.7 | 77,4% |
0820 | Camin cult.Todireşti | 140,8 | 140,8 | 79,5 | -61.3 | 56,5% |
0812 | Servicii de sport şi cultura fizică | 41.9 | 41,8 | 29,0 | -12.8 | 69,4% |
0813 | Activitaţi p/u tineret | 3,4 | 6,5 | 6,5 | 100.0% | |
1099 | Alte servicii de protectie sociala | 97.0 | 94,7 | -2,3 | 97,6% | |
0451 | drumuri | 454,8 | 454,8 | 450,7 | -4,1 | 99,1% |
0640 | Iluminarea strazilor | 240,0 | 390,0 | 385,3 | -4,7 | 98,8% |
0620 | Dezvoltarea comunală şi amenanj | 628,5 | 576,3 | 570,9 | -5,4 | 99.1 |
0769 | Ocrotirea sanataţii | 50,0 | 50,0 | |||
0630 | Aprovizianarea cu apa | 2971,5 | 2943.7 | -27,8 | 99,1% | |
Sold la 01.01.2019 1313.4 mii lei
Sold la 01.01.2020 970,9 mii lei,inc.mij.spec.24,0 mii lei
Contabil șef L.Brailean
Secretar E.Diacioc
Anexa nr.3
la proiect de decizie nr.1
Executarea bugetului pe anul 2019 la cheltuieli conform clasificaţiei bugetare pe articole
Planul
anual aprobat |
Planul
anual precizat |
Executat
la 31.12.19 |
Devieri
+,- |
Executat
% |
||
Către planul
precizat |
Către planul
precizat |
|||||
Total | 6562,9 | 11218,6 | 10748,1 | -470,5 | 95.8 | |
211180 | Remunerarea muncii | 2338,2 | 2826,8 | 2747,6 | -79,2 | 97,2 |
212100 | Contribuţii de asigurări sociale | 527,1 | 666,7 | 630,6 | -36,1 | 94,6 |
212210 | Prime de asigurare medicală | 105,2 | 132,9 | 123,1 | -9,8 | 92,6 |
222110 | Energia electrică | 236,0 | 236,0 | 209,8 | -26,2 | 88,8 |
222120 | Gaze | 310.0 | 210.0 | 106.5 | -103,5 | 50,7 |
222140 | Apa si canalizare | 16,0 | 25,0 | 22,8 | -2,2 | 91,2 |
222190 | Alte servicii comunale | 4,8 | 8,2 | 8,0 | -0,2 | 97,5 |
222210 | Servicii informaţionale | 30,2 | 26.1 | 24,1 | -2.0 | 92,3 |
222220 | Servicii de telecomunicaţie | 18.5 | 17.0 | 14.5 | -2,5 | 85,3 |
222300 | Servicii de locatiune | 14,0 | 14,0 | 0 | 100 | |
222400 | Servicii de transport | 10,9 | 16,3 | 9,7 | -6,6 | 59,5 |
222500 | Servicii de reparaţie curente a încăp. | 724,8 | 1104,3 | 1096,5 | -7,8 | 99,3 |
222600 | Formare profesionala | 5.0 | 1,7 | 1.7 | 0 | 100.0 |
222710 | deplasari | 5.0 | 2,3 | 1,2 | -1,1 | 52,2 |
222970 | Servicii bancare | 16.0 | 17.0 | 14.1 | -2.9 | 82,9 |
222980 | Servicii poştale | 11.0 | 9.4 | 8,7 | -0,7 | 92,6 |
222990 | Alte cheltueli neatribuite altor aliniate | 363,9 | 374,8 | 306,8 | -68,0 | 81,9 |
251200 | Subsidii acordate intrep.munucip | 50,0 | 50,0 | 100 | ||
254000 | Subsidii acordate inst.publice la autogest | 50,0 | 50,0 | 100.0 | ||
272500 | compensatii | 20,0 | 18,0 | 18,0 | 100 | |
273200 | Indemniz la incetare actiunii contr.munca | 22,4 | 22,3 | -0,1 | 99,6 | |
272600 | Prestaţii de asistenţă socială | 97.0 | 94.7 | -2,3 | 97,6 | |
273500 | Îndemniz.p/u incapacit.muncă | 11.5 | 8.5 | 5,2 | -3,3 | 61,2 |
281900 | Alte cheltueli curente | 75.0 | 71,6 | 42,2 | -29,4 | 58,9 |
281120 | Cotizaţii în organiz.din ţară | 16,8 | 16,8 | |||
311120 | Reparatii capitale ale clădirilor | 490,9 | 490,6 | |||
312120 | Reparaţii capitale a construcţiilor speciale | 2971,5 | 2943,7 | -27,8 | 99,1 | |
314110 | Procurarea masinelor si utilajelor | 90,7 | 90,6 | -0,1 | 99,9 | |
316110 | Procurarea uneltelor şi sculelor,inventarului de producere şi gospodăresc | 85,0 | 88,1 | 88,1 | 100,0 | |
318110 | Procurarea altor mijloace fixe | 40,0 | 26.0 | 26,0 | 0 | 100,0 |
331110 | Procurarea combustibilului | 15,0 | 3,7 | 2,1 | -1,6 | 56,7 |
333110 | Procurarea produselor alimentare | 700,0 | 726,0 | 721,4 | -4,6 | 99,4 |
334110 | Procurarea medicament. p/u prim ajutor | 4,0 | 2,4 | 2,4 | 0 | 100 |
335110 | Procurarea materialelor p/u scopuri didactice | 45,0 | 25,60 | 20,6 | -5,0 | 80,5 |
336110 | Procurarea materialelor de uz gospod.şi rechizite de birou | 149,9 | 115,1 | 97,3 | -17.8 | 84,5 |
337110 | Procurarea material.de construcţie | 579,9 | 423,4 | 392,2 | -31,2 | 92,6 |
338110 | Procurarea accesorilor de pat,înbrăcăminte | 25,0 | 30,0 | 29,5 | -0,5 | 98,3 |
339110 | Procurarea altor materiale. | 100,0 | 112,1 | 107.1 | -5,0 | 95,5 |
371210 | Realizarea terenului | -10.0 | -8.0 | -0,6 | -7,4 |
Contabil șef L.Brailean
Secretar E.Diacioc
Proiect de decizie nr.2 Raportor: L.Brailean,contabil șef
Cu privire la rectificarea bugetului
În legătură cu necesitatea apărută, în conformitate cu prevederile art. 27 al Legii nr.397 din 16.10.2003 privind finanțele publice locale, Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, art.14 alin.(2) lit.n) al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se distribuie mijloace finaciare bugetare din soldul disponibil la situaţia din 01.01.2020 în sumă de 670,0 mii lei la următoarele linii bugetare:
S1S2(21)Org.2(10747),F3(0111)P1P2(0301)P3(00005):
Aparatul primarului Chetrosu
Cod ECO281900 – 35000lei p/u indemnizaţia alesului local p/u participarea la şedintele cons.
Cod ECO222950 – 10000lei p/u servicii judiciare
CodECO281120 – 2000lei p/u cotizatiile la CALM
S1S2(21)Org.2(10747),F3(0620)P1P2(7502)P3(00333):
Dezvoltarea comunală şi amenanjarea teritoriului
Cod ECO222990 – 53000 lei pentru servicii amenj.terit./3per x 10luni x 1769,0lei/
Cod ECO337110 – 100000lei pentru amenajarea a doua statii p/u călători la traseu
S1S2(21)Org.2(10747),F3(0640)P1P2(7505)P3(00335):
Iluminarea străzilor
Cod ECO337110 – 50000 lei p/u procurarea materialelor de construcţie (corp de iluminat)
S1S2(21)Org.2( 10747), F3(1099)P1P2(9012)P3(00291):
Protecţia socială
Cod ECO272600 – 130000 lei p/u ajutoare băneşti (alimentaţie a 44 elevi x 10.80lei x 165zile, alimentaţie a 7 copii x 10.80lei x 165zile, participanţii la Transnistria, Cernobil, văduve 50pers.x400lei, stingerea datoriilor istorice pentru alimentaţie la grădiniţa Todireşti)
S1S2(21)Org.2( 05573), F3(0820)P1P2(8502)P3(00234):
Camin Cultural Todireşti
Cod ECO 311120 – 150000lei pentru elaborarea proiectului şi devizelor de cheltueli la constructia unui centru multifuncţional.
S1S2(21)Org.2(055564), F3(0911)P1P2(8802)P3(00199):
Gradiniţa Chetrosu
Cod ECO311120 – 70000lei p/u elaborarea devizilor de cheltuieli pentru lucrarile de termoizolare a fasadei cu EPS100,
S1S2(21)Org.2(055566), F3(0911)P1P2(8802)P3(00199):
Gradiniţa Todireşti
Cod ECO311120 – 70000lei p/u elaborarea devizilor de cheltuieli pentru lucrarile de termoizolare a fasadei cu EPS100,
S1S2(21)Org.2( 10747), F3(0813)P1P2(8603)P3(00239):
Tineret
CodECO338110 – 25000lei p/u procurarea costumelor nationale a echipei de dans s.Chetrosu
2.Se numeşte responsabil pentru îndeplinirea prezentei decizii dna L.Brailean, contabil-şef al primăriei, care va efectua calculele respective şi modificările corespunzătoare în buget.
3.Controlul asupra executării deciziei se pune în seama ….., consilier.
Proiect de decizie nr.3 Raportor: L.Brailean,contabil șef
Cu privire la stabilirea mărimei
indemnizaţiei pentru alesul local
Pentru restituirea cheltuielilor aferente în cazul prezenței alesului local în ședința consiliului, în conformitate cu prevederile art.24 alin.(3) al Legii nr.768-XV din 02.02.2000 privind statutul alesului local, cu modificările ulterioare, art. 27 al Legii nr.397 din 16.10.2003 privind finanțele publice locale, art.14 alin.(2) lit.n) al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publica locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se stabileşte indemnizatia pentru alesul local pentru fiecare zi de participare la şedinţele ordinare ale consiliului local pentru a.2020 în mărime de 400 lei pentru o şedinţă.
2.Se stabileşte indemnizatia pentru alesul local pentru fiecare zi de participare la şedinţele extraordinare ale consiliului local pentru a.2020 în mărime de 300 lei pentru o şedinţă.
3.Controlul asupra executării deciziei se pune în seama ….., consilier.
Proiect de decizie nr.4 Raportor: L.Brailean,contabil șef
Cu privire la aprobarea Regulamentului privind
constituirea fondului de rezervă şi utilizarea
mijloacelor acestuia pentru a.2020
În scopul asigurării bunei gestionări a mijloacelor fondului de rezervă a primăriei com.Chetrosu, conform prevederilor Hotărârei Guvernului nr. 1427 din 22.12.2004 pentru aprobarea Regulamentului-tip privind constituirea fondurilor de rezervă ale autorităţilor administraţiei publice locale şi utilizarea mijloacelor acestora, art.18 al Legii nr.397 din16.10.2003 privind finanţele publice locale, Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, art.14 alin.(2) lit.m),n) al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publica locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se aprobă Regulamentul privind constituirea fondului de rezervă al primăriei com.Chetrosu, r-l Anenii Noi şi utilizarea mijloacelor acestuia pentru a.2020 ( se anexează).
2.Utilizarea fondului de rezervă se va efectua în conformitate cu prevederile Regulamentului aprobat în p.1 al prezentei decizii.
- Executarea prezentei decizii va fi asigurată de către dl L.Zalevschi, primar.
- Controlul executării deciziei se pune în seama ….., consilier.
Anexă
la proiect de decizie nr.4
REGULAMENTUL
privind constituirea fondului de rezervă al
primăriei com.Chetrosu raionul Anenii Noi
şi utilizarea mijloacelor acestuia pentru a.2020
I.Dispoziţii generale
- Regulamentul privind constituirea fondului de rezervă al primăriei Chetrosu şi utilizarea mijloacelor acestuia (în continuare – Regulamentul) determină modul de constituire, utilizare, evidenţă şi control al fondului de rezervă al primăriei com.Chetrosu pentru a.2020.
- Prevederile prezentului Regulament au acţiune asupra Consiliului local şi al primăriei Chetrosu.
- Constituirea fondului de rezervă al primăriei Chetrosu, utilizarea şi alocarea mijloacelor acestuia
- Fondul de rezervă este un fond bănesc, constituit anual de către Consiliul local Chetrosu şi destinat unor cheltuieli pentru acţiuni cu caracter excepţional şi imprevizibil, care nu sânt prevăzute în bugetul primăriei şi care ţin de competenţa autorităţii publice locale.
- Cuantumul fondului de rezervă se aprobă anual de către Consiliul local la aprobarea bugetului pentru anul următor, în mărime de cel mult 2% din volumul cheltuielilor bugetului, în conformitate cu prevederile articolului 18 din Legea nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale.
- Mijloacele fondului de rezervă pot fi utilizate pentru:
- a) lichidarea consecinţelor calamităţilor naturale şi ale avariilor, efectuarea lucrărilor de proiectare aferente acestor acţiuni;
- b) restabilirea obiectelor de importanţă locală (care se află la balanţa autorităţilor publice locale) în cazul calamităţilor naturale provocate de procese geologice periculoase;
- c) acordarea ajutorului financiar unic pentru sinistraţi,
- d) recuperarea cheltuielilor legate de transportarea şi repartizarea ajutoarelor umanitare acordate primăriei (în caz de necesitate);
- e) alte cheltuieli cu caracter imprevizibil şi necesităţi de urgenţă, care, în conformitate cu legislaţia, ţin de competenţa autorităţilor publice locale.
- În cazul încasării în procesul de executare a bugetului a veniturilor suplimentare la cele aprobate în bugetul unităţii administrativ-teritoriale, fondul de rezervă poate fi completat pe parcursul anului cu mijloace financiare, în limita stabilită de consiliul local Chetrosu, dar nu mai mult de 2% din volumul cheltuielilor preconizate în buget.
- Alocarea mijloacelor fondului de rezervă se efectuează în baza deciziei Consiliului local Chetrosu, în limita alocaţiilor prevăzute în buget şi în baza documentelor justificative.
- În cazuri excepţionale şi necesităţi de urgenţă (lit. a) pct.5 din prezentul Regulament) primarul va aloca, în baza dispoziţiei sale, mijloace din fondul de rezervă, cu aprobarea ulterioară obligatorie de către Consiliul local.
III. Procedura elaborării şi adoptării deciziilor Consiliului local privind utilizarea mijloacelor din fondul de rezervă
- Primarul examinează cererile, demersurile, solicitările (în continuare – cereri) parvenite de la persoanele fizice şi juridice privind alocarea de mijloace din fondul de rezervă şi le remite pentru examinare personalului abilitat cu acest drept (comisiei de specialitate).
- În urma examinării cererilor primite şi a documentelor justificative, cu excepţia cazului expus în p.5 lit.a), comisia de specialitate elaborează un aviz şi proiectul de decizie, care se prezintă în modul stabilit Consiliului local.
- Consiliul local examinează cererea, avizul sau proiectul de decizie, precum şi alte materiale justificative şi decide asupra alocării mijloacelor din fondul de rezervă.
- Modul de alocare a mijloacelor din fondurile de rezervă ale autorităţilor administraţiei publice locale
- Direcţia generală finanţe, în baza deciziei Consiliului local şi a documentelor justificative, alocă mijloace din fondul de rezervă, cu precizarea planului de cheltuieli.
- Mijloacele fondurilor de rezervă ale primăriei alocate persoanelor fizice se achită nemijlocit în mijloace băneşti, în funcţie de solicitarea beneficiarului.
- Finanţarea cheltuielilor din fondul de rezervă se efectuează pe măsura încasării veniturilor în bugetul unităţii administrativ-teritoriale şi se reflectă în partea de cheltuieli într-o poziţie distinctă.
- Evidenţa şi controlul utilizării mijloacelor fondului de rezervă
- Mijloacele fondului de rezervă se utilizează în strictă conformitate cu destinaţia lor, prevăzută în decizia Consiliului comunal Chetrosu.
- Datele privind utilizarea mijloacelor fondului de rezervă se reflectă în informaţiile despre mersul executării bugetului primăriei com.Chetrosu.
- Primarul prezintă Consiliului local raportul despre utilizarea mijloacelor fondului împreună cu raportul privind mersul execuţiei bugetului primăriei sau la altă dată, la solicitarea Consiliului.
- Soldul neutilizat al mijloacelor alocate din fondul de rezervă se restituie în bugetul primăriei com.Chetrosu, conform situaţiei la 31 decembrie.
- Controlul asupra utilizării eficiente şi după destinaţie a mijloacelor fondului de rezervă se efectuează de către organele de control abilitate cu acest drept.
- Utilizarea contrar destinaţiei a mijloacelor fondului de rezervă constituie temei pentru perceperea lor integrală şi incontestabilă în bugetul primăriei com.Chetrosu şi tragerea la răspundere a persoanelor culpabile, în conformitate cu prevederile legislaţiei.
- Responsabilitatea pentru alocarea şi utilizarea mijloacelor fondului de rezervă revine primarului.
Proiect de decizie nr.5 Raportor: Raportor: L.Zalevschi, primar
Cu privire la aprobarea Statutului ÎM „GC Chetrosu”
Având în vedere că unele prevederi din Statutul ÎM „GC Chetrosu” au devenit inactuale, în temeiul art.2 pct.(4) din Legea nr.246 din 23.11.2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală, conform Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, art.14 alin.(2) lit.m) din Legea nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publica locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se aprobă Statutul ÎM “Gospodăria Comunală Chetrosu” (se anexează).
2.Se împuternicește dl Leonid Zalevschi, primar, de a semna Statutul aprobat.
3.Controlul asupra executării prezentei decizii se pune în seama ….., consilier.
Anexa: Statut
Proiect de decizie nr.6 Raportor: Iu. Doloșcan, administrator ÎM “GC Chetrosu”
Cu privire la aprobarea Regulamentului
de organizare și funcționare a serviciului
public de alimentare cu apă și canalizare
În temeiul Hotărârii Agenției Naționale pentru Reglementare în Energetică nr.355 din 27.09.2019 cu privire la aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare, art.7 alin.(2) din Legea nr.303 din 13.12.2013 privind serviciul public de alimentare cu apă și canalizare, conform Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, art.14 alin.(2) lit.m) din Legea nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publica locală, se propune următorul proiect de decizie:
- Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului public de alimentare cu apă și canalizare în com.Chetrosu, rl Anenii Noi (se anexează).
2.Se pune în sarcina ÎM “Gospodăria Comunală Chetrosu” de a furniza/presta serviciile delegate conform regulamentului aprobat.
3.Controlul asupra executării prezentei decizii se pune în seama ….., consilier.
Anexa: Regulament de organizare si functionare a serviciului public de alim.cu apa si canalizare
Proiect de decizie nr.7 Raportor: L.Zalevschi, primar
Cu privire la aprobarea Contractului
individual de muncă al administratorului
ÎM “Gospodăria Comunală Chetrosu”
În temeiul art.7 alin.(3), art.5, art.9 alin.(4) din Legea nr.246 din 23.11.2017 cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală, art.1 pct.4) din Hotărârea Guvernului nr.484 din 18.10.2019 pentru aprobarea unor acte normative privind punerea în aplicare a Legii nr.246 din 23.11.2017 cu privire a întreprinderea de stat și întreprinderea municipală, art.14 din Legea nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, Legea nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, conform prevederilor Statutului ÎM “Gospodăria Comunală Chetrosu”, se propune următorul proiect de decizie:
- Se aprobă Contractului individual de muncă al administratorului ÎM “Gospodăria Comunală Chetrosu” dl Iurie Doloșcan pentru perioada de 5 ani din ziua semnării (se anexează).
2.Se împuternicește dl Leonid Zalevschi, primar, de a semna Contractul individual de muncă aprobat.
3.Controlul asupra executării prezentei decizii se pune în seama ….., consilier.
Anexe:Contract individual de munca al administratorului
Proiect de decizie nr.8 Raportor: Iu. Doloșcan, administrator ÎM “GC Chetrosu”
Cu privire la aprobarea Contractului
de furnizare/prestare a serviciilor publice
comunale consumatorului casnic
Având în vedere necesitatea legalizării şi delimitării relaţiilor dintre operatorul ÎM “GC Chetrosu”, În temeiul Legea nr.303 din 13.12.2013 privind serviciul public de alimentare cu apă și canalizare, conform Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, art.14 alin.(2) lit.m) din Legea nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publica locală, se propune următorul proiect de decizie:
- Se aprobă Contractul de furnizare/prestare a serviciilor publice comunale consumatorului casnic (se anexează).
2.Administratorul ÎM “Gospodăria Comunală Chetrosu” va asigura semnarea Contractului de către consumatorii casnici.
3.Controlul asupra executării prezentei decizii se pune în seama ….., consilier.
Anexa: Contract de furnizare prestare a serviciilor publice comunale consumatorului casnic
Proiect de decizie nr.9 Raportor: Iu. Doloșcan, administrator ÎM “GC Chetrosu”
Cu privire la aprobarea statelor de personal şi
schemei de salarizare a Întreprinderii Municipale
“Gospodăria Comunală Chetrosu”
În temeiul Hotărîrii Guvernului nr.743 din 11.06.2002 cu privire la salarizarea angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară, în conformitate cu Statutul ÎM „Gospodărie Comunală Chetrosu” înregistrat la Camera Înregistrării de Stat a Ministerului Dezvoltării Informaţionale la 24.03.2009, conform art.14 alin.(2) lit.i) din Legea nr. 436-XVI din 28.12.06 privind administraţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se aprobă statele de personal şi schema de salarizare la Întreprinderea Municipală “Gospodăria Comunală Chetrosu” după cum urmează:
Nr./o | Titlul functiei | Nr. De | Salariul lunar | Fondul de | Asigurari | Sociale | Total | Total | ||
unitati | de functie | salarizare | 23% | 4,50% | Chelt. Sal | Chelt.Sal | ||||
p/u unitate | lunar | lunar | lunar | lunar | anual | |||||
1 | Manager general | 1 | 7909 | 7909 | 1819 | 356 | 10084 | 121008 | ||
2 | Contabil sef | 1 | 7104 | 7104 | 1634 | 320 | 9058 | 108691 | ||
3 | Casier | 1 | 5051 | 5051 | 1162 | 227 | 9440 | 77280 | ||
4 | Controlor | 2 | 3053 | 6106 | 1404 | 275 | 7785 | 93422 | ||
5 | Lacatus | 3 | 4690 | 14070 | 3236 | 633 | 17939 | 215271 | ||
6 | Tractorist | 1 | 4870 | 4870 | 1120 | 219 | 6209 | 74511 | ||
7 | Şofer | 1 | 3468 | 3468 | 798 | 156 | 4422 | 53064 | ||
8 | Muncitor auxiliar | 1 | 2775 | 2775 | 638 | 125 | 3538 | 42458 | ||
Total 2020 | 11 | 38920 | 51353 | 11811 | 2311 | 68475 | 785705 | |||
Proiect de decizie nr.10 Raportor: Iu. Doloșcan, administrator ÎM “GC Chetrosu”
Cu privire la modificarea şi completarea
Deciziei nr.4/2 din 19.07.2019
Având în vedere necesitatea apărută, în conformitate cu:
Metodologia de determinare, aprobare şi aplicare a tarifelor pentru serviciul public de alimentare cu apă, canalizare şi epurare a apelor uzate aprobată prin Hotărârea nr.741 din 18.12.2014;
art.8 alin (1) pct.c) Lege nr.303 din 13.12.2013 privind serviciul public de alimentare cu apă şi canalizare; art.14 alin.(5) Lege nr.1402 din 24.10.2002 serviciilor publice de gospodărie comunală;
art.7 alin.(2) pct.j) Lege nr.246 din 23.11.2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală; art.11 Lege nr.239 din 13.11.2008 privind transparenţa în procesul decizional; art.8, art.14 alin.(2) pct.q) Lege nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală; se propune următorul proiect de decizie:
1.Se completează decizia nr.1/2/1 din20.02.2008 cu privire la aprobarea tarifelor pentru serviciile comunale la Întreprinderea Municipală „Gospodăria Comunală Chetrosu” , după cum urmează:
1.La punctul 5 se adaugă :
„–conectarea la apeduct- 400 lei
– conectarea la reţeaua de canalizare- 400 lei.”
- La punctul 6 se înlocuieşte expresia „instituţiile subordonate primăriei” cu expresia „instituţiile de învăţământ”.
- Executarea deciziei va fi asigurată de căre dl Iurie Doloşcan, administrator la Întreprinderea Municipală „Gospodăria Comunală Chetrosu”.
Proiect de decizie nr.11 Raportor: L.Brailean, contabil şef
Cu privire la darea în locaţiune
a unor încăperi proprietate publică
Având în vedere că ÎS „Poşta Moldovei” foloseşte 2 încăperi pe teritoriul com.Chetrosu, în temeiul art.17 din Legea nr.121 din 04.05.2007 privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice, conform Anexei nr.9 (Determinarea cuantumului minim al chiriei bunurilor proprietate publică) la Legea bugetului de Stat pentru anul 2020, art.14 alin.(2) lit.c) din Legea nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, conform Capitolului VIII din Codul Civil al R.Moldova nr.1107 din 06.06.2002, Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se acceptă darea în locaţiune Întreprinderii de Stat „Poşta Moldovei”a unei încăperi din clădirea primăriei com.Chetrosu, cu nr.cadastral 1017117157, cu suprafaţa de 15 m2, cu plata de locaţiune anuală în sumă de 2060,55 lei (borderoul de calcul se anexează).
- Se acceptă darea în locaţiune Întreprinderii de Stat „Poşta Moldovei”a unei încăperi din ograda gimnaziului Todireşti, cu nr.cadastral 1046118216, cu suprafaţa de 15 m2, cu plata de locaţiune anuală în sumă de 2060,55 lei (borderoul de calcul se anexează).
3.Se împuterniceşte dl Leonid Zalevschi, primar, cu dreptul de a semna contractele de locaţiune.
4.Controlul pentru executarea prezentei decizii se pune în seama ….., consilier.
Anexa:Borderou de calcul
Proiect de decizie nr.12 Raportor: L.Zalevschi, primar
Cu privire la contractarea
serviciilor de asistență juridică
În conformitate cu prevederile art. 14, alin. (2) lit. w) din Legea privind administraţia publică locală nr. 436-XVI din 28.12.2006, și având în vedere necesitatea contractării serviciilor juridice calificate,se propune următorul proiect de decizie:
1.Se permite contractarea serviciilor juridice ale unui avocat/birou de avocați cu scopul de a asigura reprezentarea intereselor legale ale Primăriei și Primarului com. Chetrosu în toate instituţiile, organizaţiile şi întreprinderile de stat, executori judecătoreşti, organele judiciare, anchetă şi procuratură, societăţi comerciale, inclusiv mixte, cooperatiste şi obşteşti, Agenția Servicii Publice, în toate problemele ce ţin de relaţiile Primăriei și Primarului com. Chetrosu;
2.Se împuterniceşte primarul Leonid Zalevschi pentru negocierea și semnarea contractului de asistență juridică.
3.Prezenta decizie va fi comunicată părților vizate de către Secretarul consiliului;
4.Controlul executării deciziei se pune în sarcina …., consilier.
Proiect de decizie nr.13 Raportor: L.Zalevschi, primar
Cu privire la expunerea la licitaţie
a bunurilor proprietate publică
Urmare a necesității de a asigura valorificarea eficientă a terenurilor proprietate UAT, în baza prevederilor Regulamentului privind licitaţiile cu strigare şi cu reducere, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 136 din 10.02.2009, în conformitate cu al art. 14 alin.(2) lit.d), art. 77 alin.(5) a Legii nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se permite expunerea la licitaţie pentru obţinerea dreptului de vânzare la următoarele bunuri imobile proprietate publică din domeniul privat al UAT Chetrosu:
– terenul cu suprafata 0,15 ha, destinatie – constructie, amplasat în intravilanul s.Todireşti, nr.cadastral 1046117318, preţ normativ de vânzare 206682,73 lei, pret de expunere 225 000lei.
– terenul cu suprafata 0,15 ha, destinatie –constructie, amplasat în intravilanul s.Todireşti, nr.cadastral 1046117319, preţ normativ de vânzare 206682,73 lei, pret de expunere 225 000lei.
2.Primarul L.Zalevschi va asigura pregătirea documentației necesare și va organiza licitația în conformitate cu legislația în vigoare.
3.Taxa de participare la licitaţie se stabileşte în mărime de 1000 lei pentru personae fizice şi 1500 lei pentru persoane juridice.
4.Primarul L.Zalevschi va încheia cu cîștigătorul licitației contractul de vînzare-cumpărare conform legislației.
Proiect de decizie nr.14Raportor: M.Cracan, L.Antoci, directori
Cu privire la raportul privind activitatea
instituţiilor subordonate primăriei în anul 2019
Conform Deciziei nr.3/6 din 20.12.2020 Cu privire la programul de activitate al Consiliului comunal Chetrosu pentru a 2020, Legii nr.100 din 22.12.2007 cu privire la actele normative, art. 14 alin.(3) al Legii nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se ia act despre informaţia prezentată de către Mariana Cracan, director al Grădiniţei de copii “Romaniţa” s.Todireşti şi Lilia Antoci, director al Grădiniţei de copii “Prichindel” s.Chetrosu.
2.Se apreciază activitatea instituţiilor subordonate primăriei cu calificativul „bine”.
Anexa: Raport Prichindel
Proiect de decizie nr.15 Raportor: Iu. Doloșcan, administrator ÎM “GC Chetrosu”
Cu privire la raportul privind activitatea
Întreprinderii Municipale „Gospodăria
Comunală Chetrosu” în anul 2019
În temeiul art.9 alin.(1) lit.h), art.18 alin.(2) din Legea nr.246 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală, conform Deciziei nr.3/6 din 20.12.2020 Cu privire la programul de activitate al Consiliului comunal Chetrosu pentru a 2020, Legii nr.100 din 22.12.2007 cu privire la actele normative, art. 14 alin.(2) lit.z) Legii nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se ia act de raportul privind activitatea Întreprinderii Municipale Gospodăria Comunală Chetrosu, prezentat de către Iurie Doloșcan, manager, şi Tamara Camerzan, contabil şef (se anexează).
2.Se apreciază activitatea Întreprinderii Municipale Gospodăria Comunală Chetrosu pentru perioada a.2019 cu calificativul ….
Anexa: Raport contabil sef IM GC Chetrosu
Proiect de decizie nr.16 Raportor: L.Zalevschi, primar
Cu privire la executarea deciziilor
consiliului comunal în anul 2019
Întru executarea prevederilor art.30, art.29 alin.(1) pct.a) al Legii nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală; art.8 al Legii nr.239 din 13.11.2008 privind transparenţa în procesul decizional; a Regulilor interne de organizare a procedurilor de asigurare a transparenţei în procesul de elaborare şi adoptare a deciziilor de Consiliul comunal şi Primăria com.Chetrosu, Anenii Noi, adoptate prin Decizia nr.8/14 din 14 noiembrie 2018; a Legii nr.100 din 22.12.2007 cu privire la actele normative, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se ia act despre informaţia prezentată cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal în anul 2019.
2.Se apreciază nivelul executării deciziilor consiliului comunal în anul 2019 cu calificativul „bine”.
Anexa: Raportul primarului
Proiect de decizie nr.17 Raportor: N.Hadjiu, specialist
Cu privire la acumularea impozitelor şi taxelor locale
în bugetul comunal pe anul 2019
Examinând nota informativă privind acumularea impozitelor şi taxelor locale în bugetul comunal pe anul 2019 (se anexează), conform avizului comisiei de specialitate, având în vedere prevederile Titlului VI, VII a Codului Fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997, în temeiul Legii nr.100 din 22.12.2007 cu privire la actele normative, conform art.14 alin.(2) lit. z) al Legii nr.436-XV din 28.12.2006 privind administaţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se ia act de informaţia prezentată privind acumularea impozitelor pe anul 2019.
2.Se apreciază nivelul colectării impozitelor şi a restanţelor pentru a. 2019 cu calificativul „bine”.
3.În vederea îmbunătăţirii situaţiei acumulării impozitelor specialistul în perceperea impozitelor se obligă:
– a programa un plan de lucru lunar;
– a întreprinde măsuri privind acumularea restanţelor la buget;
4.Controlul asupra executării deciziei se pune în seama primarului L.Zalevschi.
Anexa: Raport perceptor
Proiect de decizie nr.18 Raportor: Iu.Tarnovschi, şef de post
Cu privire la situaţia criminogenă, prevenirea şi combaterea
fenomenului infracţional şi asigurarea ordinii de drept
în localităţile com.Chetrosu
Având în vedere Programul de activitate pentru anul 2019, aprobat prin decizia nr.8/12 din 14 decembrie 2018, în temeiul fişei postului şefului de post, a Legii nr.100 din 22.12.2007 cu privire la actele normative, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se ia act despre informaţia prezentată cu privire la situaţia criminogenă, prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional şi asigurarea ordinii de drept în localităţile com.Chetrosu.
2.Se apreciază nivelul prevenirii şi combaterii fenomenului infracţional cu calificativul „bine”.
- Se pune în sarcina şefului de post:
- a) organizarea întrunirilor cu tinerii din comună, trimestrial, întru prevenirea şi combaterea săvârşirii contravenţiilor şi infracţiunilor;
- b) motivarea şi supravegherea membrilor Gărzii populare din comună pentru a începe implicarea activă în colaborare cu angajaţii IP Anenii Noi;
Anexa:Raport sef de post
Proiect de decizie nr.19 Raportor: V.Ostrovari, asistent social
Cu privire la activitatea asistentului
social comunitar în anul 2019
Examinând nota informativă privind activitatea asistentului social comunitar în anul 2019 (se nexează), conform avizului comisiei de specialitate, având în vedere prevederile art.14, art.15 din Lege nr.547 din 25.12.2003 asistenţei sociale, în temeiul Legii nr.100 din 22.12.2007 cu privire la actele normative, conform art.14 alin.(2) lit. z) al Legii nr.436-XV din 28.12.2006 privind administaţia publică locală, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se ia act de informaţia prezentată privind activitatea asistentului social comunitar în anul 2019.
2.Se apreciază activitatea asistentului social comunitar în anul 2019 cu calificativul „foarte bine”.
Anexa: Raport asistent social
Proiect de decizie nr.20 Raportor: L.Prodan,consilier
Cu privire la aprobarea Regulamentului Programului
de Bugetare Participativă în comuna Chetrosu, Anenii Noi
În scopul implicării cetăţenilor comunei Chetrosu în soluţionarea problemelor localităţilor, susţinerii şi dezvoltării iniţiativei publice a cetăţenilor în interesul comunităţii locale, în temeiul art.9, art.14 alin.(2) lit.h), m) din Legea nr.436-XV din 28.12.2006 privind administaţia publică locală, conform prevederilor Legii nr.181 din 25.07.2014 privind finanţele publice şi responsabilităţile bugetar-fiscale, Legii nr.239-XVI din 13.11.2008 privind transparenţa în procesul decizional, în temeiul Legii nr.100 din 22.12.2007 cu privire la actele normative, se propune următorul proiect de decizie:
1.Se aprobă Regulamentul Programului de Bugetare Participativă în comuna Chetrosu, rl Anenii Noi, conform anexei.
2.Anual consiliul comunal Chetrosu, la aprobarea bugetului local, va planifica echivalentul sumei a ____% din buget, destinat concursurilor de proiecte din partea cetăţenilor, grupurilor de iniţiativă şi a ONG-urilor din comuna Chetrosu.
3.Executarea prezentei decizii se pune în seama primarului com.Chetrosu.
4.Controlul asupra executării se pune în seama comisiei de specialitate a Consiliului comunal Chetrosu- Comisia de planificare finanţe şi buget.
Anexa: Regulament PBP