D E C I Z I E nr. 3/1
din 20 decembrie 2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în prima lectură
În temeiul prevederilor art. 20 al Legii nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile Legii nr.847-XV din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar, în temeiul Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, conform prevederilor art.14 alin.(2) lit.n), art.19 alin.(4) al Legii nr.436-XV din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, având în vedere avizul comisiei de specialitate, Consiliul comunal Chetrosu
D E C I D E:
1. Se aprobă bugetul comunal Chetrosu pe anul 2020 în prima lectură la venituri în sumă de 8244.20 mii lei, inclusiv transferuri de la bugetul de stat în sumă de 5552.0 mii lei, şi la cheltuieli în sumă de 20 mii lei.
Preşedintele şedinţei consiliului ________________Valeriu Caramanuța
CONTRASEMNAT:
Secretar al consiliului ________________Elena Diacioc
D E C I Z I E nr. 3/2
din 20 decembrie 2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
În scopul asigurării părţii de venit a bugetului comunal Chetrosu în anul 2020; în conformitate cu prevederile Setului metodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului, aprobat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.209 din 24.12.2015;
în temeiul art.art.18, 19, 20, 22 al Legii nr.397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, cu modificările operate prin Legea nr. 267 din 01.11.2013;
în conformitate cu prevederile Legii nr.847-XV din 24.05.1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar, art.24 alin.(1), art.25, 47 alin.(2), art.55 al Legii nr.181 din 25.07.2014 finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale;
art.3 lit.a), art.12 alin.(1) şi (2) al Legii nr.435-XVI din 28.12.2006 privind descentralizarea administrativă;
în baza Titlului VI, VII a Codului Fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997;
conform prevederilor Legii nr.1056 din 16.06.2000 pentru punerea în aplicare a Titlului VI din Codul Fiscal;
în temeiul Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, conform art.14 alin.(2) lit.a), n), q), art.19 alin.(4) al Legii nr.436-XV din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, având în vedere avizul comisiei de specialitate, Consiliul comunal Chetrosu
D E C I D E:
1. Se aprobă bugetul comunal Chetrosu pe anul 2020 la venituri în sumă de 8244.2 mii lei, inclusiv trasferuri de la bugetul de stat în sumă de 0 mii lei, şi la cheltuieli în sumă de 8244.2 mii lei.
2.Sinteza indicatorilor generali şi sursele de finanţare ale bugetului local se prezintă în anexa nr.1.
3.Componenţa veniturilor bugetului local se prezintă în anexa nr. 2.
- Resursele şi cheltuielile bugetului local conform clasificaţiei funcţionale şi pe programe se prezintă conform anexei nr.3.
5.Cotele impozitelor şi taxelor locale, ce vor fi încasate în bugetul comunal Chetrosu în a.2020, se prezintă în anexa nr.4.
6.Regulamentul privind calcularea taxei pentru amplasarea unităților comerciale şi/sau de prestări servicii în teritoriul comunei Chetrosu, r-l Anenii Noi se anexează.
7.Nomenclatorul tarifelor pentru serviciile prestate contra plată de către instituţiile publice finanţate de la bugetul local, se prezintă conform anexei nr. 5.
8.Sinteza veniturilor colectate de către instituţiile bugetare finanţate din bugetul local, conform anexei nr. 6.
9.Se aprobă efectivul-limită al statelor de personal pentru instituţiile finanţate de la bugetul local, conform anexei nr. 7.
- Se aprobă fondul de rezervă a bugetului local în sumă de 50,0 mii lei.
- Datoriile creditoriale, înregistrate la 01.01.2020 ale instituţiilor bugetare, vor fi achitate din contul şi în limita alocaţiilor aprobate pe an.
- Autorităţile Administraţiei Publice Locale Chetrosu vor asigura:
– dezagregarea în termen a limitelor stabilite, cu introducerea acestora în sistemul informaţional de management financiar;
-legalitatea utilizării alocaţiilor bugetare şi respectarea limitelor aprobate;
-utilizarea conform destinaţiei a transferurilor cu destinaţie specială, alocate de la bugetul de stat;
-contractarea de lucrări, servicii, bunuri materiale conform prevederilor Legii privind achiziţii publice;
– raportarea în termenii stabiliţi a performanţelor realizate, conform competenţei.
13.Dna L.Brailean, contabil şef al primăriei, va analiza sistematic executarea bugetului local şi va înainta, în caz de necesitate, propuneri concrete pentru consolidarea disciplinei financiar-bugetare şi menţinerea echilibrului bugetar.
- Se autorizează dl Leonid Zalevschi, primarul com.Chetrosu, cu rolul de administrator de buget, pentru a:
– modifica planurile de alocaţii între diferite nivele ale clasificaţiei economice (k2) în cadrul aceleiaşi funcţii (F1-F3) în cadrul unui subprogram, fără majorarea cheltuielilor de personal şi fără modificarea cheltuielilor pentru investiţii capitale şi a transferurilor interbugetare;
– modifica planurile de alocaţii între instituţiile subordonate între nivele K4, în cadrul aceleiaşi funcţii (F1-F3) şi aceluiaşi subprogram P1P2, cu respectarea limitei stabilite la nivel de K2. Totodată, autoritatea bugetară poate modifica resursele colectate între instituţiile din cadrul aceleiaşi funcţii (F1-F3), fără modificarea limitei aprobate.
– a modifica planurile de alocaţii între nivele K5-K6, cu respectarea limitei stabilite la nivel de K4 al clasificaţiei economice de către instituţia superioară.
Preşedintele şedinţei consiliului ________________Valeriu Caramanuța
CONTRASEMNAT:
Secretar al consiliului ________________Elena Diacioc
Anexa nr.1
la Decizie nr.3/2 din 20.12.2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
Sinteza indicatorilor generali și sursele de finanțare ale bugetului comunal Chetrosu |
||
Denumirea | Cod Eco | Suma, mii lei |
I. VENITURI, total | 1 | 8244.2 |
inclusiv transferuri de la bugetul de stat | 5552.0 | |
II. CHELTUIELI, total | 2+3 | 8244.2 |
II.1. Cheltuieli, total | 2 | |
II.2. Active nefinanciare, total | 3 | |
III. SOLD BUGETAR | 1-(2+3) | – |
IV. SURSELE DE FINANȚARE, total | 4+5+9 | – |
inclusiv conform clasificaţiei economice (k3) | – | |
Împrumuturi recreditate între bugetul de stat și bugetele locale | 561 | – |
Sold mijloace băneşti la începutul perioadei | 910 | – |
Sold mijloace băneşti la sfârşitul perioadei | 930 | – |
Secretar al consiliului E.Diacioc
Contabil şef L.Brailean
Anexa nr.2
la Decizie nr.3/2 din 20.12.2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
Componenţa veniturilor bugetului comunal Chetrosu pe anul 2020
Denumirea | Cod Eco (k6) | Suma,
mii iei |
Venituri total: inclusiv | ||
Impozit pe venit persoane fizice, total | 1111 | 1761.0 |
– Impozit pe venit din salariu | 111110 | 1700.00 |
– Impozit pe venit conform declaraţiilor | 111121 | 50.0 |
– Impozitul pe venit pers.fizice ce desfăşoară activităţi independente în domeniul comerţului | 111124 | 9.0 |
– Impozitul pe venitul aferent operaţiunilor de predare în posesie şi/sau folosinţă a proprietăţii imobiliare | 111130 | 2.0 |
Impozitul funciar,total | 1131 | 83.60 |
– Impozit funciar al persoanelor juridice şi fizice, înregistrate în calitate de întreprinzător | 113161 | 44.0 |
– Impozitul funciar al persoanelor fizice cetaţeni | 113171 | 39.6 |
– Impozitul pe bunurile imobiliare | 1132 | 124.0 |
– Impozitul pe bunurile imobiliare ale persoanelor juridice | 113210 | 4.0 |
– Impozitul pe bunurile imobiliare ale persoanelo fizice | 113220 | 22.0 |
– Impozitul pe bunurile imobiliare ale persoanelor juridice şi fizice înregistrate în calitate de întreprinzător din valoarea estimată a bunurilor | 113230 | 50.0 |
– Impozitul pe bunurile imobiliare achitat de către persoanele fizice cetăţeni din valoarea estimată a bunurilor imobiliare | 113240 | 48.0 |
Taxele locale total | 1144 | 380.6 |
– Taxa de piaţă | 114411 | 12.4 |
– Taxa pentru amenajarea teritoriului | 114412 | 48.0 |
– Taxa pentru dispozitivele publicitare | 114415 | 2.0 |
– Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii | 114418 | 317.0 |
– Taxa pentru cazare | 114421 | 1.2 |
Taxa pentru patenta de întreprinzător | 114522 | 12.0 |
Plata pentru chiria/ arenda , total | 1415 | 30.0 |
– Plata pentru arendă pentru terenurile cu destinaţie agricolă | 141522 | 10,0 |
– Plata pentru arendă pentru terenurile cu altă destinaţie decât cea agricolă | 141533 | 20,0 |
Plata pentru certificate de urbanism şi autorizările de construire sau desfiinţare încasată în bugetul local | 142215 | 4,0 |
Amenzi şi sancţiuni contravenţionale, total | 143130 | 2,0 |
Alte venituri
|
145142
|
10.0 |
Veniturile generale, total | 2407.2 | |
Denumirea | Cod Eco (k6) | Suma,
mii iei |
Comercializarea mărfurilor şi serviciilor de către instituţiile bugetare | 1423 | 285.0 |
Încasări de la prestarea serviciilor cu plată | 142310 | 281.0 |
Plata pentru locaţiunea bunurilor patrimoniului public | 142320 | 4,0 |
Veniturile colectate, total | 285.0 | |
Total venituri | 2692.20 | |
Transferuri primite între bugetul de stat şi bugetele locale de nivelul I | 191 | 5552.0 |
– Transferuri cu destinaţie specială | 191211 | 4145.60 |
– Transferuri curente primite cu destinaţie specială între bugetul de stat si bugetele locale de nivelul I pentru infrastructura drumurilor | 191216 | 455.9 |
– Transferuri cu destinaţie generală | 191231 | 950.50 |
Total general | 8244.20 |
Secretar al consiliului E.Diacioc
Contabil şef L.Brailean
Anexa nr.3
la Decizie nr.3/2 din 20.12.2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
Resursele și cheltuielile bugetului comunal Chetrosu conform clasificaţiei funcționale și pe programe
Denumirea | Cod | Suma,
mii lei |
Cheltuieli recurente, în total | (2+3)-3192 | 8244.20 |
Cheltuieli de personal, în total | 21 | 4159.8 |
Investiții capitale, în total | 3192 | – |
Servicii de stat cu destinaţie generală | 01 | |
Resurse, total | 1075.1 | |
Resurse generale | 1 | 1071.1 |
Resurse colectate de autorități/instituții bugetare | 2 | 4.0 |
Cheltuieli, total | 1075.1 | |
Exercitarea guvernării | 0301 | 1075.1 |
Gestionarea fondurilor de rezervă şi de intervenţie | 0802 | 50,0 |
Servicii în domeniul economiei | 04 | |
Resurse generale | 1 | 455.9 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | |
Cheltuieli, total | 455.9 | |
Dezvoltarea drumurilor | 6402 | 455.9 |
Gospodăria de locuinţe şi gospodăria serviciilor comunale | 06 | |
Resurse generale | 1 | 1221.4 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | |
Cheltuieli, total | 1221.4 | |
Dezvoltararea gospodăriei de locuinţe şi serviciilor comunale | 7502 | 651.4 |
Iluminarea stradală | 7505 | 420.0 |
Apă şi canalizare | 7503 | 150.0 |
Cultura, sport, tineret, culte şi odihnă | 08 | |
Resurse generale | 1 | 715.20 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | |
Cheltuieli, total | 715.20 | |
Dezvoltarea culturii | 8502 | 632.2 |
Tineret | 8603 | 20.0 |
Sport | 8602 | 63.0 |
Învăţământ | 09 | 4726.6 |
Resurse, total | 4726.6 | |
Resurse generale | 1 | 4445.6 |
Resurse colectate de autorități/instituții bugetare | 2 | 281.0 |
Cheltuieli, total | 4726.6 | |
Educaţie timpurie | 8802 | 4726.6 |
Secretar al consiliului E.Diacioc
Contabil şef L.Brailean
Anexa nr.4
la Decizie nr.3/2 din 20.12.2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
Cotele impozitelor şi taxelor locale stabilite pe teritoriul unităţii administrativ-teritoriale Chetrosu ce vor fi încasate la bugetul comunal în anul 2020
Nr. | Denumirea impozitului sau taxei locale | Baza impozabilă şi/sau obiectul impunerii | Cota impozitului sau taxei | înlesniri /scutiri fiscale |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Impozitul funciar: | ||||
1.
|
Pentru terenurile cu destinaţie agricolă: | a) toate terenurile, altele decât cele destinate fîneţelor şi păşunelor:
– care au indici cadastrali – care nu au indici cadastrali
b) terenurile destinate fîneţelor şi păşunelor: – care au indici cadastrali – care nu au undici cadastrali
c) terenurile ocupate de obiecte acvatice (iazuri, lacuri, etc.) |
-1,5 lei p/u 1 grad/ha; -110 lei p/u 1 hectar;
-0,75 lei p/u 1 grad/ha; -55 lei p/u 1 ha;
-115 lei p/u 1 hectar de suprafaţă acvatică. |
Conform Codului Fiscal |
Pentru terenurile din intravilan:
|
a) terenurile pe care sunt amplasate fondul de locuinţe, loturile de pe lângă domiciliu (inclusiv terenurile atribuite de către autoritatea administraţiei publice locale ca loturi de pe lângă domiciliu şi distribuite în extravilan, din cauza insuficienţei de terenuri în intravilan)
b) terenurile destinate întreprinderilor agricole, alte terenuri neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate |
-1 leu p/u 100 m.p.
-10 lei p/u 100 m.p. |
Conform Codului Fiscal | |
Pentru terenurile din extravilan | a)pe care sînt amplasate clădiri şi construcţii, cariere şi pămînturile distruse în urma activităţii de producţie, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate:
b) altele decît cele specificate la p.a) neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate: |
– 350 lei pentru 1 ha;
– 70 lei pentru 1 ha |
Conform Codului Fiscal
|
|
Impozitul pe bunurile imobiliare: | ||||
2. | 1)pe clădirile şi construcţiile cu destinaţie agricolă, precum şi pe alte bunuri imobiliare neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate: | – pentru persoanele juridice şi fizice care desfăşoară activitate de întreprinzător
– pentru persoanele fizice, altele decât cele specificate la prima liniuţă |
-0,1 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare pe perioada fiscală;
-0,1 la sută din costul bunurilor imobiliare;
|
Conform Codului Fiscal |
2) pe bunurile imobiliare cu altă destinaţie decât cea locativă sau agricolă, inclusiv exceptând garajele şi terenurile pe care acestea sînt amplasate şi loturile întovărăşirilor pomicole cu sau fără construcţii amplasate pe ele, neevaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate | -pentru persoanele juridice şi fizice care desfăşoară activitate de întreprinzător
-pentru persoanele fizice altele decît cele specificate la prima liniuţă |
-0,3 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare pe perioada fiscală
-0,3 la sută din costul bunurilor imobiliare |
||
3) pe bunurile imobiliare cu destinaţie locativă,(apartamente şi case de locuit individuale) | – pentru persoanele juridice şi fizice care desfăşoară activitate de întreprinzător:
– pentru persoanele fizice, altele decât cele specificate la prima liniuţă:
Notă: în cazurile în care suprafaţa totală a locuinţelor şi a construcţiilor principale ale persoanelor fizice care nu desfăşoară acitivitatea de întreprinzător înregistrate cu drept de proprietate depăşeşte 100 m.p., inclusiv, cotele concrete stabilite ale impozitului pe bunurile imobiliare se majorează în funcţie de suprafaţa totală, după cum urmează; – de la 100 la 150 m.p. inclusiv – de 1,5 ori; – de la 150 la 200 m.p. inclusiv – de 2 ori; -de la 200 la 300 m.p. inclusiv – de 10 ori; -peste 300 m.p. – de 15 ori. |
-0,1 la sută din valoarea contabilă a bunurilor imobiliare pe perioada fiscală;
-0,1 la sută din costul bunurilor imobiliare;
|
||
3)pentru bunuri imobiliare evaluate de către organele cadastrale teritoriale conform valorii estimate:
|
-pentru loturile întovărăşirilor pomicole cu sau fără construcţii amplasate pe ele
-pentru garajele şi terenurile pe care sunt amplasate:
-pentru bunurile imobiliare cu destinaţie locativă (apartamente şi case de locuit individuale, terenuri aferente acestor bunuri)
-pentru terenurile agricole cu construcţii amplasate pe ele:
|
-0,4% din baza impozabilă a bunurilor imobiliare;
-0,3% din baza impozabilă a bunurilor imobiliare;
–0,3% din baza impozabilă a bunurilor imobiliare
-0,3% din baza impozabilă a bunurilor imobiliare |
||
De impozitul pe bunurile imobiliare pentru obiectele impunerii cu destinaţie locativă, unde aceştea şi-au înregistrat domiciliu sînt scutiţi în limita valorii (costului) pănă la 15,0 mii lei:
a) persoanele de vîrstă pensionară, persoanele cu dizabilităţi severe şi accentuate, persoanele cu dizabilităţi din copilărie, persoanele cu dizabilităţi medii (participanţi la acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova, participanţi la acţiunile de luptă din Afghanistan, participanţi la lichidarea consecinţelor avariei de la C.A.E. Cernobîl), precum şi persoanele supuse represiunilor şi ulterior reabilitate); b) familiile participanţilor căzuţi în acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi independenţei Republicii Moldova şi persoanele care au fost întreţinute de aceştia; c) familiile militarilor căzuţi în acţiunile de luptă din Afghanistan şi persoanele care au fost întreţinute de aceştia; d) familiile care au copii cu dizabilităţi în vîrstă de pînă la 18 ani şi membrii familiilor care au la întreţinere şi îngrijire permanentă persoane cu dizabilităţi; e) familiile persoanelor decedate în urma unor boli cauzate de participarea lor la lucrările de lichidare a consecinţelor avariei de la C.A.E. Cernobîl şi persoanele care au fost întreţinute de acestea; |
||||
3. | Taxă pentru amenajarea teritoriului | Numărul mediu scriptic trimestrial al salariaţilor şi/sau fondatorii întreprinderilor în cazul în care aceştia activează în întreprinderile fondate, însă nu sînt incluşi în efectivul trimestrial de salariaţi | 110 lei anual p/u fiecare salariat şi/sau fondator al întrepr., în cazul în care acesta activează în întreprind fondată, însă nu este inclus în efectivul trimestrial de salariaţi | Conform Codului Fiscal
|
4. | Taxă pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii
(cu excepţia celor care se află total în zona de protecţie a drumurilor din afara perimetrului localităţilor) |
Suprafaţa ocupată de unităţile de comerţ şi/sau de prestări servicii, locul amplasării, tipul mărfurilor desfăcute şi serviciile prestate, regimul de activitate | 75 lei anual p/u 1 m²;
calculul se va efectua conform Regulament. privind calcularea taxei pentru amplasarea unităților comerciale şi/sau de prestări servicii în teritoriul comunei Chetrosu, r-l Anenii Noi |
Conform Regulament.
privind calcularea taxei pentru amplasarea unit. comerc. şi/sau de prestări servicii în terit com.Chetrosu, r-l Anenii Noi |
3. | Taxă de piaţă | Suprafaţa totală a terenului şi a imobilelor amplasate pe teritoriul pieţei | 4 lei anual pentru fiecare metru pătrat | De scutiri nu beneficiază nimeni |
4. | Taxă pentru cazare | Venitul din vînzări ale serviciilor prestate de structurile cu funcţii de cazare | 7 %
|
De scutiri nu beneficiază nimeni |
5. | Taxă pentru prestarea serviciilor de transport auto de călători pe teritoriul municipiilor, oraşelor şi satelor (comunelor) | Numărul de unităţi de transport | 100 lei lunar pentru fiecare unitate de transport, în funcţie de numărul de locuri
|
De scutiri nu beneficiază nimeni |
6. | Taxă pentru dispozitivele publicitare | Suprafaţa feţei (feţelor) dispozitivului publicitar | 110 lei anual pentru fiecare metru pătrat | De scutiri nu beneficiază nimeni |
7.Se aprobă regimul de lucru al unităţilor comerciale şi/sau de prestări servicii din teritoriul com.Chetrosu între orele de la 7.00 – 22.00. 8.Pentru unităţile comerciale care prestează servicii în bar,cafenea,cantină, restaurante se permite activitatea cu un regim de lucru prelungit până al 24.00. 9.Pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii, cum ar fi: staţii PECO, magazine pe lângă staţiile PECO, saună, piscină, sălile pentru organizarea ceremoniilor- se permite regimul de activitate non-stop. |
Secretar al consiliului E.Diacioc
Contabil şef L.Brailean
Anexa nr.5
la Decizie nr.3/2 din 20.12.2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
Nomenclatorul tarifelor pentru serviciile prestate contra plată de către instituţiile bugetare finanţate din bugetul local pe anul 2020
Nr. d/o | Codul Eco (K6) | Instituţia, denumirea serviciilor | Costul serviciilor (lei) |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | 142320 | Tariful de bază pentru chiria anuală a unui metru pătrat de spaţiu acordat de instituţiile publice: |
|
– amplasate în sate | Conform Legii bugetului | ||
Cuantumul minim al chiriei se determină conform formulei aprobate în legile bugetare anuale, cu aplicarea tarifului de bază indicat mai sus | |||
2 | 142320 | Încasările pentru serviciile comunale prestate de instituţiile publice | după fact |
Grădiniţele finanţate din bugetul local: | |||
3 | 142310 | Plata părinţilor pentru alimentarea copiilor de vîrstă preşcolară (lei/copil/zi) | Conform ordinelor Ministerului Educaţiei |
|
|
Eliberarea certificatelor:
– pentru realizarea produselor animaliere şi agricole – de naştere – de căsătorie |
100 25 200 |
servicii de xerox | 1 lei foaia | ||
Înregistrarea certificatului de urbanism pentru proiectare/certificatului de urbanism informativ | 50 | ||
Înregistrarea autorizaţiei de construire/desfiinţare | 100 | ||
Plata pentru notificarea privind iniţierea activităţii de comerţ | 100 |
Secretar al consiliului E.Diacioc
Contabil şef L.Brailean
Anexa nr.6
la Decizie nr.3/2 din 20.12.2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
Sinteza veniturilor colectate de către instituţiile bugetare finanţate din
bugetul comunal Chetrosu pe anul 2020
(mii lei)
Nr. d/o | Denumirea instituţiei
|
Cod
Grupa funcţie |
Suma preconizată spre încasare pe subcomponente de surse: | ||
Resurse fonduri speciale
(296) |
Resurse atrase de instituţii
(297) |
Resurse atrase pentru proiecte finanţate din surse externe
(298) |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Primăria Chetrosu – aparat | 0111 | 4.0 | ||
2 | Grădiniţa Todireşti | 0911 | 153.0 | ||
3 | Grădiniţa Chetrosu | 0911 | 128.0 | ||
Total | 285.0 |
Secretar al consiliului E.Diacioc
Contabil şef L.Brailean
Anexa nr.7
la proiect de decizie nr.3/2 din 20.12.2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
Efectivul limită al statelor de personal din instituţiile publice finanţate de la bugetul comunal Chetrosu pe anul 2020
Nr. d/o | Denumirea | Cod org 2 | Efectivul de personal, unități |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Administraţia primăriei Chetrosu – aparat | 10747 | 10.5 |
2 | Grădiniţa Chetrosu | 05564 | 20.05 |
3 | Grădiniţa Todiresti | 05566 | 20.05 |
4 | Biblioteca Chetrosu | 05569 | 1.25 |
5 | Biblioteca Todireşti | 05568 | 1.25 |
6 | Căminul cultural Chetrosu | 05572 | 1.5 |
7 | Căminul cultural Todireşti | 05573 | 1.5 |
Total | 56.1 |
Secretar al consiliului E.Diacioc
Contabil şef L.Brailean
Anexă
la pct 6 din Decizie nr.3/2 din 20.12.2019
Cu privire la aprobarea bugetului comunal Chetrosu
pentru anul 2020 în a doua lectură
REGULAMENT PRIVIND CALCULAREA TAXEI PENTRU AMPLASAREA UNITĂȚILOR COMERCIALE ŞI/SAU DE PRESTĂRI SERVICII ÎN TERITORIUL COMUNEI CHETROSU, R-L ANENII NOI
În sensul prezentului Regulament, se definesc următoarele noţiuni:
Taxă locală – plată obligatorie efectuată la bugetul unităţii administrativ-teritoriale.
Cota taxei locale – cotă ad valorem în procente din baza impozabilă a obiectului impunerii ori sumă absolută, stabilită de autoritatea administraţiei publice locale la adoptarea bugetului unităţii administrativ-teritoriale respective.
Unitate comercială şi/sau de prestări servicii – unitate de comerţ cu amănuntul, cu ridicata, de alimentaţie publică şi/sau de prestări servicii.
Autoritate deliberativă a administraţiei publice locale – autoritatea reprezentativă şi deliberativă a populaţiei unităţii administrativ-teritoriale (consiliul locpal).
Autoritate executivă a administraţiei publice locale – autoritatea reprezentativă a populaţiei unităţii administrativ-teritoriale şi executivă a consiliului local (primarul).
SUBIECŢII IMPUNERII, OBIECTELE ȘI BAZA IMPOZABILĂ
- Subiecţi ai impunerii la taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii – persoanele juridice sau fizice, înregistrate în calitate de întreprinzător, care dispun de unităţi comerciale şi/sau de prestări servicii;
- Obiectele impunerii şi baza impozabilă la taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii, cu excepţia celor care se află total în zona de protecţie a drumurilor din afara perimetrului localităţilor – unităţile de comerţ şi/sau de prestări servicii;
- Baza impozabilă a obiectelor impunerii – în funcţie de genul de activitate desfăşurat, tipul de obiecte ale impunerii, locul amplasării, suprafaţa ocupată de unităţile de comerţ şi/sau de prestare a serviciilor.
COTELE, MODUL DE CALCUL ŞI DE PLATĂ A TAXELOR LOCALE
- Cota taxelor locale se stabileşte de către autoritatea administraţiei publice locale în funcţie de caracteristicile obiectelor impunerii.
MODUL DE CALCULARE
- Plata taxei pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii se efectuează de subiecţii impunerii și se calculează de subiecții impunerii în mod individual conform următoarei formule:
Suprafața x Preț m2 x Coeficient pe Categorie x Coeficient de amplasare x
Coeficient pentru suprafaţa (după caz) x Coeficient pentru regim de lucru (după caz)
S * PM2 * CG * CA * Cs * CR
S – suprafața în m2
PM2 – prețul unui metru pătrat stabilit de A.A.P.L.
CG – Coeficientul pe categoria unității comerciale și/sau de prestări servicii
CA– Coeficientul de amplasare a unității comerciale și/sau de prestări servicii
Cs –coeficient pentru suprafaţa unității comerciale și/sau de prestări servicii
CR – coeficient pentru regimul de lucru prelungit.
- Suprafața unității comerciale – în contextul prezentului regulament se stabilește întinderea delimitată, considerată sub raportul lungimii și lățimii care nemijlocit servește și este destinată procesului de comerț, prin urmare se consideră suprafața unității comerciale: sala comercială, sala unităţii de alimentaţie publică, spaţiile pentru prestarea serviciilor, inclusiv spaţiul destinat expunerii mărfurilor, spațiul din holuri, coridoare, alte căi de acces și așteptare pe suprafața cărora sunt amplasate vitrine, rafturi și/sau mărfuri destinate comercializării.
- Categoria de activitate în sensul prezentului regulament delimitează unitatea comercială și/sau prestări reieșind din specificul și genul de comerț desfășurat:
- CG = 1.5 – pentru magazine alimentare și/sau mixte, magazine specializate;
- CG = 1,6 – pentru magazine pentru materiale de construcție, magazine de piese şi accesorii auto, unități de comerț cu ridicata.
- CG = 0,5 – pentru magazine-depozite, pentru unitățile de prestare a serviciilor (incl.de alimentație publică), cu excepţia servicilor de recreere în piscină/saună şi serviciilor cultural-distractive la terasa de vară (în aer liber), cu suprafaţa ≥ 90 m²;
- CG = 0,25 – pentru unitățile comerciale care produc şi comercializează seminţe, material de înmulţire, săditor, decorativ şi floricol;
- CG = 1,0 – pentru baruri.
- Coeficientul de amplasare este stabilit în funcție de locul amplasării obiectivului comercial conform următorului criteriu:
- CA = 1,2 – pentru unităţile comerciale şi/sau prestare servicii amplasate la intersecţia Puhoi, unităţile comerciale şi/sau prestare servicii care au ieşire în strada Chişinăului din s.Chetrosu şi s.Todireşti şi/sau traseul naţional R2, unităţile comerciale şi/sau prestare servicii amplasate în piaţa agricolă din s.Chetrosu.
- CA = 1,0 – pentru unităţile comerciale şi/sau prestare servicii amplasare în intravilanul și extravilanul comunei Chetrosu.
- Coeficientul pentru suprafaţă este stabilit în funcție de suprafaţa ocupată de obiectivul comercial conform următorului criteriu:
- Cs = 0,5 – pentru unităţile comerciale şi/sau prestare servicii amplasare în intravilanul și extravilanul comunei Chetrosu cu suprafaţa ≥40 m².
- Cs = 0,7 – pentru unităţile comerciale şi/sau prestare servicii amplasate la intersecţia Puhoi, utităţile comerciale cu ieşire în strada Chişinăului din s.Chetrosu şi s.Todireşti şi/sau traseul naţional R2, unităţile comerciale şi/sau prestare servicii amplasate în piaţa agricolă din s.Chetrosu, cu o suprafaţa ≥60 m².
10.Coeficient pentru regim de lucru prelungit se aplică pentru unităţile comerciale şi/sau prestare servicii care desfăşoară un regim de activitate:
CR= 2,0 – pentru activitate non-stop.
- Unitățile comerciale amplasate în teritoriul com.Chetrosu, r-l Anenii Noi, care desfășoară activitate de comercializare a produselor petroliere și a gazului lichefiat vor calcula taxa reieșind din preţul stabilit pentru o coloană/distribuitor de combustibil de alimentare instalate în stația PECO în mărime de 15000 lei, şi se va efectua calculul după cum urmează: numărul de coloane/distribuitor de combustibil se înmulțește cu 15000 lei:
Nr. coloane/distribuitor de combustibil x 15000 lei = Suma taxei pentru amplasarea unității comerciale PECO (staţie de alimetare cu combustibil) în MDL.
- Unităţile comerciale care produc şi/sau depozitează şi comercializează materiale de construcţie vor calcula taxa anuală unică în mărime de 9000 lei pe an.
- Pentru unităţile de comerţ ambulante se va calcula taxa anuală unică în mărime de 3000 lei anual.
131.Pentru unităţile comerciale în care se desfăşoară activitate de jocuri de noroc şi de pariuri se stabileşte taxa anuală de 18 000 lei.
- Taxa pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii se calculează din ziua depunerii notificării şi pînă în ziua în care a fost suspendată/stopată activitatea.
- Autoritatea executivă a administraţiei publice locale va prezenta, trimestrial, inspectoratului fiscal de stat teritorial de la sediul său o informaţie cu privire la subiecţii impunerii care au depus notificări.
ÎNLESNIRI LA PLATA TAXELOR LOCALE
- Se acordă scutire în mărime de 20% din taxa anuală calculată pentru unităţile comerciale şi/sau de prestări servicii subiecţilor impunerii care vor achita suma taxei integral pentru până la 31 martie a anul bugetar în curs.
- Se scutesc în proporţie de 50% din taxa stabilită pentru anul în curs agenţii economici care activează primul an în teritoriul com.Chetrosu.
- Autoritatea executivă a administraţiei publice locale monitorizează deciziile consiliului local privind aplicarea taxelor locale pe teritoriul administrat, le prezintă organelor fiscale în termen de 10 zile din data adoptării acestora şi le aduce la cunoştinţă contribuabililor.
Prezentul regulament este elaborat reieșind din prevederile:
Codului Fiscal al Republicii Moldova nr.1163 din 24.04.1997 Titlul VII taxele locale.
Legea nr.231 din 23.09.2010 cu privire la comerțul interior.
Legea nr.436 din 28.2.2006 privind administraţia publică locală.
Secretar al consiliului E.Diacioc
Contabil şef L.Brailean
D E C I Z I E nr. 3/3
din 20 decembrie 2019
Cu privire la casarea mijloacelor fixe
În legătură cu expirarea duratei termenului de funcţionare utilă şi scoaterii din uz a unor obiecte din motivul degradării lor şi uzurii 100%; conform proceselor verbale ale comisiei de casare; în baza Regulamentului privind inventarierea, aprobat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.60 din 29.05.2012; în conformitate cu Regulamentul privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloace fixe, aprobat prin Hotărîrea Guvernului R.Moldova nr.500 din 12.05.1998; în temeiul Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative; în baza art.14 alin.(2) lit.b) al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publica locală, având în vedere avizul comisiei de specialitate, Consiliul comunal Chetrosu
D E C I D E:
1.Se permite casarea bunurilor uzate 100%, raportate la mijloacele fixe, a bibliotecii publice din s.Todireşti – 220 exemplare cărţi, cu costul la intrare de 2837,26 lei.
- Se permite casarea bunurilor uzate 100%, raportate la mijloacele fixe, a grădiniţei de copii din s.Todireşti – l computer cu costul la intrare de 6081,60 lei
3.Veniturile realizate în urma casării bunurilor la instituţiile subordonate primăriei vor fi alocate la mijloace speciale pe contul instituţiei conform legislaţiei în vigoare.
- Controlul executării deciziei se pune în seama dlui V.Caramanuța.
Preşedintele şedinţei consiliului ________________Valeriu Caramanuța
CONTRASEMNAT:
Secretar al consiliului ________________Elena Diacioc
D E C I Z I E nr. 3/4
din 20 decembrie 2019
Cu privire la acordul de parteneriat
Având în vedere necesitatea soluţionării problemei gunoiştii stihiinice din com.Chetrosu, pentru a întruni condiţiile necesare implicării comunei în implementarea unui proiectul pentru gestionarea deşeurilor solide, în temeiul Legii nr.435 din 28.12.2006 privind descentralizarea administrativă, în temeiul Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative; în baza art.14 alin.(2) lit.b) al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publica locală, având în vedere avizul comisiei de specialitate, Consiliul comunal Chetrosu
D E C I D E:
1.Se iniţiază parteneriat între Primăria com.Chetrosu, rl Anenii Noi şi Asociaţia Obştească „Speranţa” s.Todireşti, c.f.33136240, președinte Ignat Ana.
2.Se împuterniceşte primarul L.Zalevschi pentru a semna acordul de parteneriat cu AO „Speranţa” s.Todireşti.
- Controlul executării deciziei se pune în seama dlui V.Caramanuța.
Preşedintele şedinţei consiliului ________________Valeriu Caramanuța
CONTRASEMNAT:
Secretar al consiliului ________________Elena Diacioc
D E C I Z I E nr. 3/5
din 20 decembrie 2019
Cu privire la stabilirea plăţii anuale de arendă
a terenurilor proprietate publică
În legătură cu folosirea terenului din fondul de rezervă al primăriei în scopuri agricole, ţinând cont de solicitarea a mai multor cetăţeni de a folosi terenul pentru creşterea culturilor anuale, în conformitate cu art.10 alin.(8), alin.(9) al Legii 1308-XIII din 25.07.1997 privind preţul normativ şi modul de vînzare–cumpărare a pămîntului cu modificările ulterioare, în temeiul Legii nr.100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, în baza art.14 alin.(3) al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publica locală, având în vedere avizul comisiei de specialitate, Consiliul comunal Chetrosu
D E C I D E:
1.Se stabileşte plată de arendă a terenurilor proprietate publică din fondul de rezervă al primăriei comunei Chetrosu pentru a.2020 în sumă de 807,37 lei pentru 1 ha, conform calcului:
621,05 x 65 gr./ha x 2 % x 1 ha =807,37 lei.
- Îndeplinirea prezentei decizii va fi asigurată de specialistul N.Hadjiu, care în termen va perfecta contractele de arendă şi va percepe plata arendei.
- Controlul executării deciziei se pune în seama dlui V.Caramanuța.
Preşedintele şedinţei consiliului ________________Valeriu Caramanuța
CONTRASEMNAT:
Secretar al consiliului ________________Elena Diacioc
D E C I Z I E nr. 3/6
din 20 decembrie 2019
Cu privire la programul de activitate
al Consiliului comunal Chetrosu pentru a.2020
In conformitate cu prevederile Legii nr.239 din 13.11.2008 privind transparenţa în procesul decizional, prevederile Legii nr. 100 din 22.12.2017 cu privire la actele normative, în temeiul art.14 alin.(3) din Legea nr. 436-XVI din 28.12.2006 privind administraţia publică locală, având în vedere avizul comisiei de specialitate, Consiliul comunal Chetrosu
D E C I D E:
1.Se aprobă programul de activitate al consiliului comunal Chetrosu pentru anul 2020 conform anexei.
- Prezenta Decizie se aduce la cunoștința locuitorilor com.Chetrosu prin afișare pe panourile informative şi plasare pe pagina web.
- Controlul executării deciziei se pune în seama dlui V.Caramanuța.
Preşedintele şedinţei consiliului ________________Valeriu Caramanuța
CONTRASEMNAT:
Secretar al consiliului ________________Elena Diacioc
Anexă
la Decizia nr.3/6 din 20 decembrie 2019
P R O G R A M U L
de activitate al Consiliului comunal Chetrosu pentru anul 2020
Lunile anului 2020 | ||||||||||||
Activităţi | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII |
Şedinţa Consiliului | x | x | x | x | ||||||||
Activităţi organizatorice | x | x | x | x | x | x | x | X | ||||
Şedinţa comisiilor de specialitate | x | x | x | x | x | x | X | x | x | x | x | X |
Adunări generale cu locuitorii comunei | x | |||||||||||
Volante – în fiecare zi de luni a săptămânii începând cu 14.00 |
Activitatea | Data | Ordinea de zi | Responsabil
de pregătirea materialelor |
Raportor |
Şedinţa comisiilor de specialitate | Februarie 2020 | 1.Cu privire la executarea bugetului com.Chetrosu pentru anul 2019.
2.Cu privire la acumularea impozitelor şi taxelor locale în bugetul comunal pe anul 2019.
3.Cu privire la raportul conducătorilor instituţiilor subordonate primăriei privind activitatea instituţiei şi gestionarea bugetului pentru anul precedent şi planificarea activităţii pentru anul în curs.
4. Cu privire la repartizarea soldului disponibil la situația 01.01.2020.
5.Cu privire la aprobarea Regulamentului privind constituirea fondului de rezervă şi utilizarea mijloacelor acestuia pentru a.2020.
6. Cu privire la situaţia criminogenă, prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional şi asigurarea ordinii de drept în localităţile com. Chetrosu
7. Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal în anul 2019.
8.Cu privire la discutarea cererilor şi materialelor parvenite în adresa consiliului.
9. Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal adoptate la şedinţa precedentă. |
Comisia de planificare finanţe şi buget
Comisia pentru problemele social-culturale, de învăţământ, protecţie socială, sănătate publică şi sport
|
Gh.Nigai
L.Brailean contabil şef
N.Hadjiu specialist
Conducătorii instituţiilor subordonate primăriei
L.Brailean contabil şef
L.Brailean contabil şef
V.Iachimenco Iu.Tarnovschi şef de post
L.Zalevschi primar
L.Zalevschi primar
Preşedintele şedinţei la care au fost adoptate deciziile vizate |
Şedinţa ordinară a Consiliului
|
Februarie 2020 | 1.Cu privire la executarea bugetului com.Chetrosu pentru anul 2019.
2.Cu privire la acumularea impozitelor şi taxelor locale în bugetul comunal pe anul 2019.
3.Cu privire la raportul conducătorilor instituţiilor subordonate primăriei privind activitatea instituţiei şi gestionarea bugetului pentru anul precedent şi planificarea activităţii pentru anul în curs.
4. Cu privire la repartizarea soldului disponibil la situația 01.01.2020.
5.Cu privire la aprobarea Regulamentului privind constituirea fondului de rezervă şi utilizarea mijloacelor acestuia pentru a.2020.
6. Cu privire la situaţia criminogenă, prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional şi asigurarea ordinii de drept în localităţile com. Chetrosu
7. Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal în anul 2019.
8.Cu privire la discutarea cererilor şi materialelor parvenite în adresa consiliului.
9. Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal adoptate la şedinţa precedentă. |
Comisia de planificare finanţe şi buget
Comisia pentru problemele social-culturale, de învăţământ, protecţie socială, sănătate publică şi sport
|
Gh.Nigai
L.Brailean contabil şef
N.Hadjiu specialist
Conducătorii instituţiilor subordonate primăriei
L.Brailean contabil şef
L.Brailean contabil şef
V.Iachimenco Iu.Tarnovschi şef de post
L.Zalevschi primar
L.Zalevschi primar
Preşedintele şedinţei la care au fost adoptate deciziile vizate |
Şedinţa comisiilor de specialitate
|
Mai 2020
|
1.Cu privire la situația sanitar-epidimiologică în comuna Chetrosu.
2.Cu privire asigurarea curăţeniei în localităţile com.Chetrosu
3. Cu privire la evaluarea calităţii alimenaţiei copiilor în grădiniţele din comună.
4.Cu privire la identificarea şi soluţionarea problemelor tinerilor din comună.
5.Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal adoptate la şedinţa precedentă.
6. Cu privire la discutarea cererilor şi materialelor parvenite în adresa consiliului |
Comisia pentru problemele social-culturale, de învăţămînt, protecţie socială, sănătate publică şi sport;
Directorii grădiniţelor de copii
Primar Şef de post Medicul de familie
|
V.Iachimenco
Medicii de sector
L.Zalevschi primar
M.Cracan L.Antoci
L.Zalevschi Iu.Tarnovschi L.Grosu
Preşedintele şedinţei la care au fost adoptate deciziile vizate
L.Zalevschi primar |
Şedinţa ordinară a Consiliului | Mai 2020 | 1.Cu privire la situația sanitar-epidimiologică în comuna Chetrosu.
2.Cu privire asigurarea curăţeniei în localităţile com.Chetrosu
3. Cu privire la evaluarea calităţii alimenaţiei copiilor în grădiniţele din comună.
4.Cu privire la identificarea şi soluţionarea problemelor tinerilor din comună.
5.Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal adoptate la şedinţa precedentă.
6. Cu privire la discutarea cererilor şi materialelor parvenite în adresa consiliului |
Comisia pentru problemele social-culturale, de învăţămînt, protecţie socială, sănătate publică şi sport;
Directorii grădiniţelor de copii
Primar Şef de post Medicul de familie
|
V.Iachimenco
Medicii de sector
L.Zalevschi primar
M.Cracan L.Antoci
L.Zalevschi Iu.Tarnovschi L.Grosu
Preşedintele şedinţei la care au fost adoptate deciziile vizate
L.Zalevschi primar |
Şedinţa comisiilor de specialitate |
August 2020 |
1. Cu privire la pregătirea instituţiilor de învăţămînt din teritoriu către noul an de studii.
2.Cu privire la măsurile de pregătire a economiei naţionale şi a sferei sociale pentru activitate în perioada toamnă –iarnă 2020-2021.
3.Cu privire la executarea bugetului com.Chetrosu pe prima jumătate a a.2020. 4.Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal adoptate la şedinţa precedentă.
5.Cu privire la discutarea cererilor şi materialelor parvenite în adresa consiliului |
Comisia pentru problemele social-culturale, de învăţămînt, protecţie socială, sănătate publică şi sport;
Comisia de planificare, finanţe şi buget |
V.Iachimenco
Conducătorii instituţiilor de învăţământ din teritoriu
Gh.Nigai L.Brailean contabil şef Preşedintele şedinţei la care au fost adoptate deciziile vizate
L.Zalevschi Primar |
Şedinţa ordinară a Consiliului | August 2020 | 1. Cu privire la pregătirea instituţiilor de învăţămînt din teritoriu către noul an de studii.
2.Cu privire la măsurile de pregătire a economiei naţionale şi a sferei sociale pentru activitate în perioada toamnă –iarnă 2020-2021.
3.Cu privire la executarea bugetului com.Chetrosu pe prima jumătate a a.2020.
4.Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal adoptate la şedinţa precedentă.
5.Cu privire la discutarea cererilor şi materialelor parvenite în adresa consiliului |
Comisia pentru problemele social-culturale, de învăţămînt, protecţie socială, sănătate publică şi sport;
Comisia de planificare, finanţe şi buget |
V.Iachimenco
Conducătorii instituţiilor de învăţământ din teritoriu
Gh.Nigai L.Brailean contabil şef
Preşedintele şedinţei la care au fost adoptate deciziile vizate
L.Zalevschi primar |
Şedinţa comisiilor de specialitate |
Decembrie 2020 |
1.Cu privire la aprobarea bugetului local pentru anul 2021 în prima lectură.
2. Cu privire la aprobarea bugetului local pentru a. 2021 în a doua lectură.
3. Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal adoptate la şedinţa precedentă.
4.Cu privire la discutarea cererilor şi materialelor parvenite în adresa consiliului. |
Comisia de planificare, finanţe şi buget
Contabil şef
|
Gh.Nigai
L.Brailean contabil şef
Preşedintele şedinţei la care au fost adoptate deciziile vizate
L.Zalevschi primar |
Şedinţa ordinară a Consiliului |
Decembrie 2020 |
1.Cu privire la aprobarea bugetului local pentru anul 2021 în prima lectură.
2. Cu privire la aprobarea bugetului local pentru a. 2021 în a doua lectură.
3. Cu privire la executarea deciziilor consiliului comunal adoptate la şedinţa precedentă.
4.Cu privire la discutarea cererilor şi materialelor parvenite în adresa consiliului. |
Comisia de planificare, finanţe şi buget
Contabil şef
|
Gh.Nigai
L.Brailean contabil şef
Preşedintele şedinţei la care au fost adoptate deciziile vizate
L.Zalevschi primar |
Activităţi organizato-rice | Ianuarie
Martie Aprilie
Mai Iunie August
Septembrie
Noiembrie |
Sărbătorile de Crăciun;
Ziua internaţională a femeii; Amenajarea şi înverzirea localităţii; 9 mai; Ziua Mondială a copilului; Ziua Independenţei, Sărbătoarea „Limba Noastră”;
Ziua cunoştinţelor; Hramul s.Todireşti;
Hramul s.Chetrosu. |
Gimnaziul Chetrosu, Gimnaziul Todireşti, Căminele culturale,
Bibliotecile Publice din comuna Chetrosu
|
Conducătorii instituţiilor implicate |
Secretar E.Diacioc